God morgon 16/3
Morgon đŽ
Uppe med tuppen för tvĂ€ttstuga, som varje söndagsmorgon! Jag Ă€r friskare sĂ„ ska ta mig promenader med Molly idag, stackarn har fĂ„tt promenader pĂ„ kanske 5 minuter som max i 2-3 dagar i radâŠ.. Ă€r man sjuk sĂ„ Ă€r man đ Idag ska hon fĂ„ motion i alla fall! Och som varje söndagskvĂ€ll ska hon badas, skrubbas och fĂ„ klorna klippta!
Och jag ska ocksĂ„ vika tvĂ€tt idag⊠same old same old sunday đ
Morgon!
Jag var uppe redan kvart över 7. Kunde inte sova mer. Aja hundarna blev glada som kom ut i alla fall đ
Ska koka lite goda Àgg till frukost, tur att jag ska ner till mamma idag sÄ kan jag fÄ nya hihi
Ska pĂ„ ljusparty till mamma idag, och Roxy ska med. Blir en del nytt folk för henne, sĂ„ bra trĂ€ning för henne. Mamma tycker om nĂ€r hon Ă€r med ocksĂ„ sĂ„ đ
#0 Roxy badades igĂ„r. Inte sĂ„ glad hund men ovanligt sammarbetsvillig, övning ger fĂ€rdighet đ Nu luktar hon sĂ„ gott idag hihi. Och pĂ€lsar var sĂ„ hĂ€rlig att kamma igenom nu pĂ„ morgonen đ
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
GrÄtrist och smÄregnigt vÀder sÄ jag bestÀmde redan igÄr att inte delta i dagens aktiveringspromenad. Jag tror fler tÀnker som jag för endast fyra har tackat ja. Förra gÄngen var vi 11-12 hundar med förare som deltog och vÀdret var detsamma.
Vi har gjort sÄ mycket de sista dagarna, Sylvester och jag. VÀdret har varit hÀrligt med klar sol och molnfri himmel, men Àven en matte kan behöva vila sÄ varför inte passa pÄ nÀr vÀderguden sÀger regn! Idag blir det bara göra-det-han-ska-promenader.
Njut av dagen!
#1 Vilken hĂ€rlig dag du verkar fĂ„! đ
Hihi, nybadade hundar â€ïž Molly Ă€r inte förtjust i det heller ;) Haha. Men hon Ă€r samarbetsvillig för hon vet att efter hon blivit torkad sĂ„ kastas handduken ut i hallen och dragkamp stĂ„r för belöningen, sĂ„ har vi haft det sedan allra första badet och sĂ„ kommer hon fĂ„ det livet ut!
#2 LĂ„ter ocksĂ„ som en klassisk söndag đđș
#3 Satsar pĂ„ det đ
Haha ja jag fönar ju Roxy efterĂ„t, det tycker hon vĂ€l Ă€r ganska skönt pĂ„ vissa stĂ€llen, men hon Ă€r inte lĂ„ngsint, hon Ă€r mysig sen hihi đ
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
VA! Nu skiner solen? Hoppas den försvinner igen, sĂ„ jag fĂ„r en kortare middagstur som planerat. đ
God morgon! Ăr vĂ€ldigt sĂ€llan jag skriver hĂ€r inne, men idag gör jag det i alla fall!
Jag har suttit med en extremt trÄkig hemtenta hela veckan och Indy har varit galet uttrÄkad av att inte bli lite aktiverad som vanligt. Men igÄr blev jag klar sÄ dÄ passade jag pÄ att trimma ansiktet och ikvÀll blir det ett vÀlbehövligt bad för skruttan. Men först ska vi pÄ promenad tillsammans med 'duesomsocker' hÀr pÄ forumet :)
DÀrefter ska jag Àgna mig Ät min nÀst största hobby - akvaristik. Det blir vattenbyten och ompyssling av mina akvarium :)
// Sofia
#6 Vilken hĂ€rlig söndag! đ
HÀr skiner solen men Àr nÄgra minusgrader ute sÄ Yoda satsar pÄ att bÀttra pÄ brÀnnan ytterligare i soffan, helt sjukt hur fort dom fÄr fÀrg fast de inte ens Àr ute! Man kunde ju önska att han kunde dela med sig av det till sin matte som Àr allmÀnt kallad "gingerkid" av sin lillebror som blir brun av att bara tÀnka pÄ sol (kÀnns det som)
Tack #6 behöver oxÄ byta vatten! Har gÄtt lite för lÀnge pga att vi köpte nya fiskar samma dag som jag hade tÀnkt göra vattenbyte och ville inte stressa dom direkt!
https://www.instagram.com/aros_yoda/
#6 Vad kul att ni har hittat varandra genom iFokus!
Ja, och för övrigt blev det en halvmilatur i det underbara vÀdret. Det gick bara inte att lÄta bli. NÀr vi vÀl kom ut sÄ rörde sig fötterna framÄt utan att jag behövde göra sÄ mycket. Nu ligger Sylvester pÄ den lilla solstrimman pÄ mattan och jag har satt mig vid datorn med lite kaffe.