Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 2007 ggr
Erz
2019-02-15 11:47

Pälsvård

Hej. Jag har sett att det finns vissa som har korsningar mellan ccd och pomeranian. Nu har jag fastnat för just en sån med då ccd behöver badas varje vecka men pommen mera sällan så undrar jag hur ni gör med era? Jag vill ju egentligen ha en ccd puff men har lite trasiga fingrar så kan inte bada varje vecka tyvärr så en sån måste jag för hundens skull utesluta. Vad kan man vänta sig av en sån korsning i form av pälsvård, skällande och aktiviteter. Kan dom hänga med på allt? (Jag har haft hund i 18 år så jag kan hund men det är betydlig skillnad mellan raser och väldigt mellan korsningar så därav frågan.) Mvh S

Annons:
[Forest]
2019-03-31 21:52
#1

Är man rädd för pälsvård så är mitt tips undvik blandpäls. Min syster bada inte sin ccd varje vecka 1 gång i månaden. Borsta pälsen kanske varannan dag klippte runt tassarna oftare än kroppen den hjälpte jag att klippa sommaren raka vi ner kroppen o klippte kort på benen. Jag var inte så jätte insatt i pälsvården mer än klippte o raka ner honom så hopoas andra är mer hjälpsamna på ge svar 😉

Bjallstal
2019-04-09 09:17
#2

Vi badar inte vår puff varje vecka. Men han hålls nerklippt(3-4cm päls) blir väl ca 1 gång i månaden om det inte varit skitväder. Har bokat en til puff som vi ska hämta i påsk.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Majsanlind
2019-07-04 20:32
#3

Jag badar min ena puff var 3dje dag, den andra 1 gång i veckan. Så jag skulle välja en annan ras med inte så mycket pälsvård

Aske
2020-02-18 12:19
#4

Badar mina hundar varje vecka. Pälsvård, tandborstning och övrig koll varje dag. Rakning av nakenfisens ej önskvärda strån och puffens nos ca  1 g per vecka.  Hunden vänjer sig och total tid för hundvård blir kortare än om man gör procedurerna mer sällan.

Upp till toppen
Annons: