Annons:
Etiketttillbehör-koppel-selar-bäddar-osv
Läst 1814 ggr
Chinesecrestedlover
6/3/18, 1:45 PM

Kylväst, Kyltäcke, Kylsele eller Kylhalsband?

Hej!

Min väldigt nakna blandis Ianto (Chihuahua/Chinese Crested) på 2 år, har det jobbigare i värmen än jag är van vid…

Alltså vad jag försöker få fram är att  Cain (Chinese Crested, hairless) som även han var mycket naken (avlivad 2016 p.g.a. sjukdom) och Sookie på 6 år (Chihuahua, Chinese Crested, Schipperke) som också är mycket naken;  i stort sett aldrig verkat/verkar bry sig om värmen. 

Cain kunde typ. ligga i timmar och sola i strålande sol, han hässjade när det blev runt 33 grader och vi var i en buss utan AC (ett år då det var riktigt varrmt i juli)…annars hässjade han i stort sett aldrig, lite vid 30+ kanske. Sookie hässjar kanske i två sekunder om hon vistas i gassande sol…ibland, väldigt väldigt sällan dvs. på ungefär samma nivå som Cain gjorde. 

Ianto har dock förvånat mig, han hässjar när vi är ute och går nu!!! Då snackar vi  dessutom hela promenaden "flås, flås, flås…" medan Sookie går bredvid alldeles oberörd (möjligen kan hon sträcka sig till att säga "flås" en gång under promenaden). 

Iantos "flåsande" fick mig att börja fundera på om jag kanske skulle ta och skaffa någon typ av kylprodukt som han kan ha på sig då vi t.ex. är ute och går, så han slipper "flåsa" något så otroligt. Verkar så jobbigt. 

Behöver dock lite hjälp att hitta rätt produkt (sele, halsband, väst eller täcke?) och rätt storlek till min lille grabb. Han är ca 25 cm runt halsen och ca 38 cm runt bröstkorgen.  

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
[Forest]
8/24/18, 10:08 AM
#1

Nu är väl värsta värmen över 😉 Men vi har kylhalsband då två av våra hatar täcken/väst. Sen har vi köpt hem kylbäddar på ÖoB två olika. Nu är allt nästan slutsåld för året men håll utkik eller bevaka som det går på flera hemsidor :)

https://www.tinybuddy.se/products/simba-kylhalsband?variant=8124450865240&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Upp till toppen
Annons: