Annons:
Etikettköp-säljes-sökes
Läst 3261 ggr
Blomblom
2/1/18, 12:44 PM

Söker hane för parning

Hej jag letar efter en Naken hanne till min lilla tik, hon är lite äldre men än inte för gammal. Så det börjar bli bråttom. Ska ta 1 kul efter henne, egentligen var det meningen att vi skulle tagit flera kullar, 3st. Men så blir de ju inte. Utan 1får räcka. Börjar bli desperat, har aldrig ställt ut henne eftersom jag tejpa aldrig öronen så de hänger lite grann. Vilket är urgulligt. Hon är en hårighetsgrad 3. Helt svart o lite vit på hals o ner på bringan. Väldigt fin och trevlig hund. Frisk och allt sånt. Alla tester gjordes när hon var valp, självklart görs det igen när/om jag hittar en lämplig hanne. Helst en naken men puff går också bra, det som är viktigt är ju att han inte är för stor i mankhöjden och att han kanske väger inte mer än 6kg (något där omkring) . Min lilla tös väger bara 4,7kilo. Hon är hjortrypen. Hör av er om ni är intresserade. Finns i Örebro så helst i närhet hit. Mvh Anna Ö.

Annons:
vallhund
2/1/18, 1:00 PM
#1

Gå rasklubbens eller SKKs uppfödarutbildning, meritera hunden, gör de hälsoundersökningar som rasklubben rekommenderar.

http://www.ccclub.se/avel-haelsa

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Blomblom
2/1/18, 1:08 PM
#2

Som sagt hör av er om ni är intresserade!

Herveaux
2/1/18, 1:12 PM
#3

Blir det inte lite bakvänt att testa hunden efter att du hittat en passande hane?🤔
Antar att seriösa hanhundsägare vill ha den infon (resultat av hälsotester och ev. utställning) innan dom visar intresse för en framtida parning.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Blomblom
2/1/18, 9:36 PM
#4

Ja skrev ju att alla tester är gjorda. kommer göra hälso kontroll o allt annat igen. Om ja ens hittar ngn som jag blir intresserad av.

Blomblom
2/1/18, 9:38 PM
#5

Varför tar alltid folk allt fel jämt…. ❤️

Herveaux
2/1/18, 9:46 PM
#6

#5 Vallhund kom med råd och jag en fråga/synpunkt.  
Tycker det är du som tolkar våra inlägg på fel sätt. 

Edit: Läste mig till att man ska testa för PLL och Prcd-PRA samt ögonlysning och patellastatus*. Om du har gjort dessa tester, varför inte skriva ut resultaten? 
Ögon och patella testas tydligen vid 1,5 resp 1 års ålder så det lär du ju inte ha gjort då hunden var valp…
*Källa: http://www.pappersdrakens.kennelsida.se/om-kinesen


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
vallhund
2/1/18, 9:52 PM
#7

Vad har din tik att tillföra rasen? Vad vill du se hos hanen? Har du en bra mentor, t ex din hunds uppfödare?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Blomblom
2/2/18, 2:23 AM
#8

Ne förstår vad som menas. Jag eftersöker så får man se om de ens dyker upp ngt. Är det så så kommer det då allt som hör till. Skriver ingenting mer än det ja gjort här. Hittar ja ngn som passar tiken o mig såklart då tas all info upp. Detta var ett första steg. Har höga krav tar inget hux flux bara. Att välja min tik tog flera år. Man ska inte döma i förväg. Skrev ner de mesta men inte i minsta detalj som sagt detta är och var ett första steg. Och borde nog tillägga att alla gör på olika sätt. Och varför skulle jag inte veta vad man ska testa för hos vet? Har gjort allt man ska. I tid! Döm inte ut folk. Så ja jo nog hade jag rätt att varför tolkar folk fel jämt. ❤️ Ha de gott

Blomblom
2/2/18, 2:25 AM
#9

Nu vände jag mig till #6

Herveaux
2/2/18, 10:10 AM
#10

#8 Var inte menat att du skulle känna dig tilltryckt. 
På andra forum när folk sökt efter avelsdjur så har dom fått rek. att skriva en utförlig annons för att öka chansen att hitta en bra matchning och eftersom du skriver att det är bråttom så tänkte jag att du ville spara in lite tid, men jag ska knipa igen nu och önskar dig lycka till!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

mmmichelle
7/2/18, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Några månader senare, men hon löper väl någon gång till antar jag, om du inte lyckades hitta en hane. :)
Jag har annars en liten kille på 4 år, som är nakengrad 2, (hår på endast huvud, tassar, svanstipp).
Annars helt och hållet naturligt naken.
Mentalt stabil, alltid glad, aldrig aggressiv, inte skällig, lättlärd, smart, energisk, trivs med småbarn, katter och alla sorters hundar.
Inga hälsoanmärkningar hos veterinär.

DOCK är nakenfisen en blandras. Och jag antar du var ute efter en helt renrasig?
Men jag skriver ändå.  Väger kanske 6-7kg. Kanske för stor..? Också hjorttypen.
Bor i Falun, är i Örebro ibland hos sambons syster/svägerskan. Hör av dig på dm om du trots allt skulle ha intresse.

Nissreen
2/13/19, 12:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hej! Är du fortfarande intresserad? Eftersom jag har en powder puff hane som jag så gärna vill para. Han är 7 år och väger 5kg . Hör gärna av dig till mig. Nissreenkhaie@hotmail.com

mmmichelle
2/14/19, 1:38 PM
#13

Hej! Jag har en helt naken kille på 4 år som också letar efter en partner att paras med. Bara lite hår på huvud, tassar, svans. Chinese.crested heter han på Instagram, finns massa bilder där. Väger ca 7kg? Kanske är för mycket?

Annons:
mmmichelle
2/14/19, 2:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här är en bild :) också hjorttyp

Primus Fläcken
2/17/19, 2:47 PM
#15

Har en bevistade född 20180923 Han finns i Oskarström, Halmstad. Han blir nog könsmogen framåt hösten 2019 kan jag tro Vår hane heter Rhapsody in Rock och kommer från kennel Proud Pony. Där kan man se föräldrar mm. Mvh Marina Drejdal

Primus Fläcken
2/17/19, 2:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16
Primus Fläcken
2/17/19, 2:50 PM
#17

Rhapsody in Rock Alias Primus Fläcken Född 20180923 Kennel Proud Pony, Laholm

Fridaaaa
3/20/19, 11:30 AM
#18

#17 ts har inte varit aktiv på ett år

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
3/24/19, 7:07 PM
#19
Upp till toppen
Annons: