Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 673 ggr
Loviissen
2017-01-30 16:30

Hjälp med rakning!

Hej! Jag är ny på detta forum och skulle behöva lite hjälp vad gäller rakningen av min powder puff. Han är en omplacering som jag rakar hela kroppen på , men alltid när jag rakar så "biter" maskinen honom i huden så att det blir sår trots att jag sträcker ut huden där jag rakar… Skulle verkligen behöva tips/hjälp! Svårast är det i armålorna.

Annons:
Herveaux
2017-01-30 17:19
#1

Behöver trimmen kanske rensas på lösa hårstrån?
Skären kanske har börjat bli slöa och behöver slipas?
Kan maskinen behöva oljas?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Loviissen
2017-01-30 17:51
#2

#1 Hmm, hur vet man om de är slöa? Rensat och oljat har jag gjort efter varje klippning.

Herveaux
2017-01-30 17:56
#3

#2 Tex att maskinen kör fast eller "hugger" i huden på den som blir klippt.
Här hemma kör vi hundtrimmer till oss tvåbentingar för att fixa till frisyrren och när skären börjar tappa skärpan så händer samma sak som du beskriver i #0, kan göra attans ont.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Loviissen
2017-01-30 18:21
#4

#3 Okej tack så jättemycket för hjälpen! Tror nog att det kan vara det

-Cissi-
2017-01-30 18:31
#5

Hur man klipper bra i armhålorna vill jag oxå ha tips på 🤔 Jag vågar inte klippa där.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Wilbur]
2017-02-01 09:23
#6

Vad har du för maskin? Det viktigaste att tänka på när man klipper med maskin är att "bottnen" mot maskinen måste ligga mot huden, annars riskerar du dessa sår och nyp som maskinen lämnar efter sig. Angående armhålorna är det lättast (tycker jag) att lyfta upp hunden så att den står på bakbenen på underlaget och framtassarna på axeln. Fungerar inte det så försök vänja hunden vid att ligga på sidan medan du klipper undersidan :)

Annons:
Loviissen
2017-02-02 19:52
#7

Jag har en Oster ;) Tack för tipset! Tassarna mot axeln låter smart, ska försöka med det vid nästa klippning.

[Wilbur]
2017-02-04 17:25
#8

Ett bra märke! Prova och se, ibland behöver man vara två i början :)

Cert
2017-02-04 18:06
#9

Gå en klippkurs! Det är superkul! =D
Det måste väl rasklubben ha?
Eller kanske uppfödaren kan hjälpa till att hitta?

Lojs
2017-02-04 18:26
#10

Nu har jag haft andra raser av klipphundar, men jag har faktiskt inte vågat mig på armhålorna på småhundar, det är så himla pilligt! Så armhålorna har jag klippt med sax, tycker det är lättare för mig i alla fall.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: