Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 2857 ggr
-Cissi-
11/4/16, 11:24 AM

Håller på och bli galen!

Försöker och försöker att ha alicias lugg uppsatt. Men hon bara kliar på pälsen/ snodden hela tiden så hon kliar av pälsen så det lossar tussar med päls.. vill ju inte att hon ska vara flintis. 😕 Säger åt henne när hon kliar men har ju inte alltid uppsikt. 

Har testat olika sorters snoddar/ klämmor mest silikonsnoddar men även andra mjukare. Men dom bara glider ur pälsen när hon skakar på huvudet 😕 har testat att inte ta all päls från bakom ögonen och upp på huvudet. Funkar fortfarande dåligt.  Har testat att sätta snodden löst så att inte nått strå drar extra mycket men går ej bra.. 

Har tänkt att man kanske ska vara envis och bara göra om hela tiden när hon kliat på dom men känns lite vemodigt när det försvinner päls varge gång man klipper ur snodden. 

Kan ta en bild på "högen" som blir efter jag satt om snodden.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
MoaE
11/4/16, 1:20 PM
#1

Kan det vara så att de sitter för hårt? Jag drar alltid ut pälsen lite från snodden så att det sitter mjukt. Annars är det bara att vara tydlig och konsekvent med att hon inte kliar sig där. Brukar klia mina där om de verkligen vill klia där själva för det kan ju vara så att det verkligen kliar. Försök att byta varje dag skulle jag säga så det inte hinner bli rörigt och sätt gärna upp pälsen som du ser på bilder att jag gjort på Saskia(att det är ett antal snoddar) då sitter det kvar mycket bättre trots att de kliar :)

-Cissi-
11/4/16, 2:30 PM
#2

Brukar dra upp snodden lite så den inte sitter så tajt.  Och hon kan ha den Max nån timma innan den är så trasslig så jag tar ur den och då har jag den där tussen med päls som lossnat och då brukar jag inte våga sätta i en ny.. 

Har du en bättre bild på hur du sätter upp? 

Jag brukar ju roffas syrrans pudel som tillfälligt bor hos mej och det är aldrig nått problem. 

Tycker att Alicia har välldigt tunn päls så kanske därför det går av lättare?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MoaE
11/4/16, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Typ så fast vill man få det att hålla ännu bättre(gjorde så på början när hon rörde det mer) så sätter man en tredje snodd i "basen" bakom de andra två sedan sätter man ihop alla tre med en snodd innan man bygger uppåt :) Bara fråga om det är något som är oklart. Sen är det absolut så att vissa typer av päls är lättare att sätta upp, chibi har halare päls men det funkar på honom med :)

MoaE
11/5/16, 12:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Tog stegbilder nu när jag tvättat henne. Som en komplettering till min dåliga förklaring :) Hur mycket man bygger på höjden bestämmer man ju själv men jag tycker pälsen håller sig finare om den sätts upp som ett horn(pudelstil)

-Cissi-
11/5/16, 10:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Super tack! 🙂 Blir att testa det så idag 👍

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MaaariaS
11/5/16, 2:37 PM
#6

#4 Jag gillade när det bara var två tofsar och pälsen hängde på sidorna 😃😉❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
[Wilbur]
11/6/16, 11:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det finns grymma plastklämmor att köpa på de flesta utställningarna, sliter inte och sitter superbra i pälsen. Jag blev själv helt kär i dom så fort jag provade! Fungerar inte gummbanden så testa dom. De ser ut som rosetter i plast som man klämmer ihop precis som en påsklämma :)

MoaE
11/6/16, 5:37 PM
#8

#7 De sitter bra så länge inte hunden gnider huvudet tycker jag. Då lossnar dom sakta och sliter på pälsen :/

[Wilbur]
11/6/16, 10:24 PM
#9

8# Tycker du :o Förvisso är Loke inte så bråkig med håruppsättningar.. men de har ändå suttit på Juni trots hennes outtalade hat mot allt man sätter i hennes päls ! haha

-Cissi-
11/7/16, 7:28 AM
#10

Det verkar ha gått bra nu under helgen. Får se hur det funkar när hon är på dagis.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Wilbur]
11/7/16, 9:16 AM
#11

Skönt! VI håller tummarna! :)

-Cissi-
11/7/16, 1:13 PM
#12

😃😉

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MaaariaS
1/11/17, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Har du testat dessa snoddar?(hoppas det syns vad det är för några,dom sliter inte så mycket på pälsen tycker jag 🙂

Dom brukar vara till barn och finns i många färger 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
-Cissi-
1/13/17, 12:18 PM
#14

Maria Jepp testat dom men dom bara glider ur 😒 :(

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MaaariaS
1/13/17, 5:12 PM
#15

#14 Hm knasigt, på Max sitter dom jättebra och glider inte alls.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

TatsuOni
1/13/17, 5:54 PM
#16

Man kan inte bli någonting man redan är (galen)😉

Men jag vet inte om detta skulle kunna fungera? https://www.lyko.se/invisibobble/invisibobble-nano-crystal-clear?utm_campaign=Harvard_-_Accessoarer&utm_medium=cpc&utm_source=pricerunner

De normalstora håller sig ganska bra i mitt hår och du vet ju hur lätt saker trillar ur mitt hår…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

-Cissi-
1/13/17, 8:02 PM
#17

#15  Alicia har välldigt glansig och len päls speciellt när hon är nybadad. Hon kan istort sätt skaka på huvudet och dom lossnar.  :/

#16 😉 snodden är inte problemet igentligen. Det är det att hon ska vara på och klia på dom :( så pälsen går av. Använder mansnoddar och nån mindre variant syrran hade till luna när hon var valp. Dom sitter kvar om hon bara låter bli dom

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MaaariaS
1/13/17, 10:32 PM
#18

#15 Mysigt med så mjuk päls ❤️Men jobbigt att du inte hittar några bra snoddar 😕

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

TatsuOni
1/14/17, 11:27 AM
#19

#17 Då får du hyra in en övervakare som hindrar henne från att klia sig 😉


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Wilbur]
1/15/17, 8:04 PM
#20

Loke gör likadant! Men han gnuggar hela huvudet mot mattor och täcken så fort han leker eller har ätit! Vissa är nog lite så i sig själva :'D

Annons:
-Cissi-
1/20/17, 2:16 PM
#21

#18 välldigt mysigt men oxå irriterande :P #19 haha 😉 Ställder du upp? #20 måste ju torka sej om munnen när man ätit gott ;)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

TatsuOni
1/20/17, 3:09 PM
#22

#21 Vad får jag? Ett ägg i timmen?😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

-Cissi-
1/28/17, 11:44 PM
#23

Du kan få dagens ägg skörd så inte riktigt ett ägg i timmen :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

TatsuOni
1/29/17, 10:39 AM
#24

#23 Njaa, tror att mitt nuvarande jobb betalar sig lite bättre😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

MaaariaS
1/29/17, 4:30 PM
#25

Häromdagen så kom Max och gick utan tofs,aldrig hänt tidigare,så det blev en tofs jakt här hemma 😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

-Cissi-
1/30/17, 10:29 AM
#26

#24 troligen :P #25 haha han kan inte ha sett nånting

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MaaariaS
1/30/17, 4:17 PM
#27

#26 Inte nått hahaha

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Blomblom
1/30/18, 10:24 PM
#28

Jag tycker det funkar bra att göra en fläta av håret istället för en toffs som bara ramlar av igen Hela tiden… Tar och gör en vanlig fläta som jag flätar hårt o sen tvinnar ja änden flera ggr o även sen tar upp sista biten så att säga av flätan o sen flätar igen o tvinnar allra längst ner till igen. Då brukar de sitta bra. Men man får se t att göra om efter ngn dag så det inte blir dåligt lr att allt lossnar men då ska man ha riktigt otur.. Såg att tråden e gammal men tänkte ändå tipsa utifall ngn ser detta!!… Ha en bra kväll. Mvh Alexandra.

-Cissi-
4/13/18, 10:23 AM
#29

Det låter välldigt slitsamt! Haft hela manen flätad flera gr och kan inte lämna henne utan uppsikt för då är hon och kliar bort det och förstör cresten. Har nu mer en hårklämma för barn som funkar. Hon är ju fortfarande på den så jag får sätta om den flera gr om Dan men pälsen slits inte lika mycket

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: