Annons:
Etiketttillbehör-koppel-selar-bäddar-osv
Läst 623 ggr
MaaariaS
10/9/16, 10:36 PM

Vad använder ni?Halsband eller sele?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vad gillar ni bäst att använda till till eran/era hund/hundar???

Jag gillar halsband och använder bara det(förutom bilbältesele)

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
hannaahlgren
10/9/16, 10:54 PM
#1

När jag läste djurvård på gymnasiet kollade vi mycket på fördelar och nackdelar med både halsband och sele och kom fram till att halsband kan vara väldigt skadligt för nackkotorna och sliter mycket på djuret medan en sele är mycket behagligare och trevligare att ha på sig. Så jag använder mig av sele, i alla lägen.

Djur är vänner, inte mat

Fridaaaa
10/10/16, 10:42 AM
#2

99% sele :) Skonsammare och bättre för hundarna.

Men ibland måste jag ha halsband och just nu har jag det mest till Happy, då jag inte har sele som passar på kläderna. (hon är svår att hitta till annars med).

Så sele är att föredra :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wilbur]
10/11/16, 7:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag använder alltid halsband på mina. Vi har tittat på selar flera gånger men inte känt "wow" med någon av dom. Tycker halsband fungerar utmärkt :)

MaaariaS
10/11/16, 9:40 PM
#4

#3 Fin bild 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

-Cissi-
10/12/16, 10:33 PM
#5

Halsband alla gånger. Dom få gånger hon går kopplad. Hon äger 3selar. En bil sele en WP sele och en dragsele och dom 2 sistnämnda används bara när vi tränar.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Estelle13
10/12/16, 11:23 PM
#6

jag har nästintill alltid använt halsband till våra tre kineser, vet inte varför men känns liksom smidigare med halsband än en sele mot naken hud, skaver liksom inte med halsband, men absolut kan jag hålla med om att det för övrigt är skonsammare mot rygg och nacke med sele men jag tycker inte att det funkat nå bra åt varken kineserna eller pudlarna tyvärr. Skulle jag däremot haft en liten korthårig hund som mops, fralla eller nåt liknande så hade jag använt sele.

Annons:
Maleficum
10/12/16, 11:50 PM
#7

Använder i princip bara sele. Kan sätta halsband om vi tex bara ska ner till sophuset och slänga saker. Har två olika typer av sele, den ena funkar bättre ovanpå kläder och täcken (har dessutom reflex) den andra sitter bättre om han är utan kläder eller bara har något tunt på sig, den är sydd speciellt till honom.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: