Annons:
Etikettövrigt-off-topic
Läst 540 ggr
[Wilbur]
10/1/16, 7:52 PM

En helg på landet!

Denna helgen spenderar jag som hundpassare på en gård ute på Kullhalvön. Jag, Juni och Loke passar två hundar, en korthårig collie och en dvärgschnauzer samt ett gäng islandshästar.

Jag måste säga att jag som stadsmänniska (trots hästtjej) är betydligt mycket mer lättskrämd och nervig än jag trodde här ute på vischan.
För det första är det verkligen natt när det är natt, här är en massa läskiga ljud och bara stjärnorna och månen lyser upp. till och med vinden skrämmer mig!😊 Jag ville tro att jag var NÅGOT modigare än så!😉

Hundarna däremot bryr sig inte ett spån när mörkret tränger sig på eller när fåglarna håller låda utanför..  de springer glatt runt och busar i trädgården och utforskar allt nytt spännande som kommer i deras väg.

Juni tyckte framför allt att hästarna var intressanta tills hon fick sig en pärla av det elektriska stängslet som omger dom… först då sänkte hon svansen och tittade undrande på mig.
På bilden nedan fick hon hälsa på Hingsten som var väldigt lugn och snäll i sitt hälsande.

Givetvis finns det bra saker med att vara här även för mig, jag får klappa massor med söta hästar och det finns ett naturreservat precis runt knuten! Dit gick vi idag!

Sen är det förstås mysigt med den "äkta" lantkänslan och inte den här hippa lantstilen som finns i många nybyggen. I alla fall om du frågar Loke som redan gjort sig hemmastadd !

Annons:
MaaariaS
10/1/16, 8:08 PM
#1

Mysigt ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Fridaaaa
10/1/16, 8:11 PM
#2

Vad mysigt! 

Livet på landet = bäst :D Är så glad att jag bor på landet, med kossor, hästar mm runtom :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: