Annons:
Etikettundersökningar-kluringar
Läst 854 ggr
[Wilbur]
2016-06-25 00:08

Fästingmedel?

Jag skulle vilja veta vad ni har för fästingmedel på era hundar nu under sommaren och hösten när de är som värst! Motivera gärna! :) (Klicka gärna i även om ni inte har Chinese Crested. Har ni inget medel så klicka i "Annat")

Annons:
[Wilbur]
2016-06-25 00:10
#1

Jag själv har inget på mina hundar ännu…

Snurrig
2016-06-25 00:21
#2

Har haft frontline på båda hundarna tidigare i vår/sommar, som precis har gått ur. Dom fick det samtidigt, har varit på exakt samma ställen utomhus och ändå har ena hunden haft massvis med fästingar och den andra endast en eller två..

Gav dom en varsin Bravecto-tablett för första gången idag, så får väl se hur det fungerar.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Fridaaaa
2016-06-25 08:54
#3

Skogsapotekets droppar :)
Vägrar gifter :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

-Cissi-
2016-06-25 09:51
#4

Kör på bravecto! Tycker det funkar super! Ska snart om nån vecka ge nytt. :) Det positiva med det är att det inte innehåller några närvgifter för värdjuret utan enbart för fästingar. Innan hon fick det hade jag hittat 5st på henne under en dag. Nu ser jag ev nån som kryper i veckan och ev nån som sitter fast död när hon duchar.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Visper
2016-06-25 15:18
#5

Bravetco. Säsong nummer två. En av fördelarna är att fästingarna sitter kvar på vovven och dör. Med Frontline eller halsband flyr krypen och sätter sig på den människa som är närmast. Inte bra!

-Cissi-
2016-06-25 19:26
#6

Känns inte som frontlinje funkar så bea på nakenhundar eftersom man behöver bada dom oftare och då går medlet ur snabbare.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Upp till toppen
Annons: