Annons:
Etikettpowder-puff
Läst 797 ggr
Estis
4/20/16, 12:09 PM

Rådfrågning angående avel

Hej.

Jag har en liten powder puff (75%)/ toypudel (25%)  blandning på snart 4 år. Jag är helt säker på att hon skulle bli en underbar mamma om hon fick valpar och jag har erfarenhet av uppfödning men av större raser. Anledningen till att jag tvekar att para henne är för att hon har en känslig mage och någon form av foderallergi. Jag vet inte exakt vad hon är allergisk mot men sedan vi gick över till vilt-foder så mår hon hur bra som helst i magen och är fin i hullet. Hon är en liten tös på endast tre kilo och detta är också en variabel som oroar mig när det kommer till själva valpningen.

Så min fråga är nu om det är någon av er som har något råd/erfarenhet att dela med er av angående att avla på en allergisk hund? Liten hund? Är det dumt av mig? 

Tack på förhand!

Annons:
Lojs
4/20/16, 12:22 PM
#1

Man bör inte avla på allergiska hundar oavsett ras, det är ofta ärftligt. Jag fick avstå från avel på min underbara tik pga allergi.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Fridaaaa
4/20/16, 5:31 PM
#2

Rekommenderar inte att avla. Inte med såna problem samt att det är blandras. Man bör inte göra det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

-Cissi-
4/24/16, 7:35 PM
#3

Jag skulle inte avla på nån hund med allergi tyvärr. Inte heller nån med beteende problem/ defekter och ohälsa.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: