Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 677 ggr
[Wilbur]
2016-04-19 11:04

Klappsyndromet

Jag och en väninna diskuterade det här med att främlingar gärna kommer fram till henne och hennes (ganska stora hund) och ber om att få klappa om honom.. när hon sa det så gick det upp för mig att detta i stort sett aldrig händer när jag är ute med mina. Folk stirrar gärna, frågar vad det är för ras (eller som en karl som började skrika på mig mitt på stan för att Yngve var "så jävla provocerande" och att "om jag har en sådan hund får jag skylla mig själv att folk skriker på mig") …. men ingen ber om att få klappa eller ens försöker ta kontakt med mina killar! Har ni många "klappare" när ni är ute med era?

Annons:
Fridaaaa
2016-04-19 17:03
#1

Här omkring: aldrig.

I stan händer det rätt ofta. Och vissa frågar inte ens utan bara tror att de kan klappa, men då säger jag nej.

Den stora hunden däremot är väldigt sällan någon frågar eller ens försöker.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaE
2016-04-19 17:08
#2

Många som frågar på promenaden vad Saskia är för ras och tycker hon är så söt. När folk pratar med oss blir Saskia överlycklig och kommer med sitt vanliga "alla älskar mig" och hela baken viftar :P Så då brukar folk fråga om dom får klappa, vi har sluppit folk som bara slänger sig ner utan att fråga :)

Arrowhead
2016-04-20 18:22
#3

När jag åker kommunalt med någon av hundarna så kommer det alltid fram folk och ska klappa, 
Loke ser det inte som ett problem då han älskar uppmärksamhet men Yissah gilar det inte alls.
Med Loke så har jag fixat munkorg (så att han kan ligga under sätena utan att pilla i sig gamla tuggummin och annat skit) och då har folk slutat stoppa fram händerna till honom så där slog jag två flugor i en smäll! 😉
Till Yissah som jag inte åker kommunalt lika ofta med har jag doc inget sånt. Hon brukar ändå sitta i knät så då har jag ju uppsikt.
Ser jag att någon är på väg att stoppa fram händerna så brukar jag bara säga  "Vill du ha kvar dina fingrar så skulle inte jag ha gjort det där om jag var du" då brukar de flesta sluta och stirra lite ilsket resten av resan.

Värsta jag vart med om var när jag åkte tåg med Loke, en kvinna som satt snett mitt emot mig frågade lite försiktigt om hon kunde få klappa och jag som var glad över att hon faktiskt frågade sa "ja, absolut om han vill det så!" så hon sträckte fram handen mot Lok och sekunden han tog ett steg framåt så grep hon tag i hans huvud, drog det till sig och pussade honom på nosen ?!
Jag var så chockad att jag inte visste vad fan jag skulle göra… Vissa människor alltså..

-Cissi-
2016-04-24 19:30
#4

Det finns allt knäppa människor #3 När Alicia var yngre var det ett par unga killar som ville komma och klappa och frågade snällt och det var ju okej. Men jag har aldrig haft nån som bara klappat utan att fråga.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: