Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 1440 ggr
-Cissi-
2016-02-03 12:52

Hallå?

Hejsan är lite trög aktivitet här inne. Vad gör ni med era kineser nu? Gillar dom vädret? Är det nått ni tränar just nu eller blir det mycket slapp i soffan?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Fridaaaa
2016-02-03 14:25
#1

Nu under januari månad har det knappt blivit något. Mycket snö minus och skitväder. Nu senaste veckan har det varit mycket regn och blåst.
Roxy har jag kunnat vara ute mer med än Happy. Så mest slappt, men hoppas på mer aktivitet snart! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Patricia1993]
2016-02-03 22:47
#2

Våran lilla kines har knappt kunnat varit ute nu när det varit kallt men nu har det ju börjat bli varmare ute igen så nu får hon följa med mig och pudlarna ibland när vi är ute och går på långpromenader. Hon bor annars vid min mamma då det är hennes hund men för lite omväxling så brukar hon få bo hos mig några dagar i månaden. Jag är ofta hemma hos min farmor med hundarna, där hemma kan de springa lösa hur de vill då hon bor på en gård precis intill skogen så även lillfjant har varit med mig och pudlarna dit och blivit aktiverad och fått letat godis ute :-) dock vill hon aldrig leka och busa med pudlarna.

MoaE
2016-02-03 23:22
#3

Saskia fullkomligt ÄLSKAR när det ligger snö på marken, då spelar det ingen roll om det också snöar så hon blir blöt för snö är skitkul! Hon ställer sig vid altandörren varje minut typ för att hon vill ut. Men så fort snön försvinner och det är blött vill hon knappt gå ut på baksidan för en snabb kiss :P Chibi är rätt tålig för väder och går ut i vad som helst när han är nödig. Men något "vill inte komma in" eller vill ut hela tiden finns inte hos honom. Båda blir jätteglada när det är dags för promenad, dock går Saskia inte gärna jättelångt om det är väldigt blött så hela benen och magen blir blöta :)

-Cissi-
2016-02-05 19:18
#4

#1 Här har det tack och lov inte regnat men varigt lite kyligt #2 stakars som tycker det är jobbigt med kylan men är nog lite så med kineser. låter underbart att dom får springa lösa och ha kul :) luna brukar ju gärna vilja leka med Alicia ibland men lillan blir rädd för att bli översprungen så hon brukar sprinnga och söka skydd illa kvickt. #3 haha :) kul med en kines som gillar snö! Det är ju uppenbart att dörren ska stå uppe så man kan välja själv om man vill gå ut eller inte ;) Alicia gillar inte heller när det är blött :/ går inte ett steg i onödan. Måste vara jobbigare med mer päls som blir blött då :/

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MoaE
2016-02-07 01:09
#5

#4 ja vadå stängda dörrar, djurplågeri ;) haha

-Cissi-
2016-02-08 12:15
#6

Precis! ;P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Fridaaaa
2016-02-13 11:42
#7

Här är vi inte så glada. Kommit lite snö inatt och snöar mer. Kallt och eländigt :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaE
2016-02-13 13:59
#8

Här är vi enormt glada för att det kommit snö igen, hundarna blir inte alls lika skitiga och Saskia älskar ju snön! Att solen sedan strålar idag gör inte saken sämre, nu har vi varit på en fantastiskt vacker och mysig promenad tillsammans med kompisar :D

Fridaaaa
2016-02-13 14:00
#9

#8 Nej är fördelen med snön: Inga skitiga hundar :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaE
2016-02-13 23:19
#10

#9 Här kör vi bad för Saskia var 2a dag nu i detta väder som varit + tovåldern. Vill man hålla pälsen i fint utställningsskick får man lida pin, haha! Såå skönt att iaf ha chibi nerklippt, eftersom han ändå inte ställs ^^

-Cissi-
2016-02-14 18:00
#11

Förutom att jag inte gillar kyla och snö är det mycket behändigt :) ingen skitig hund. Förstår inte att Alicia kan bli så jäkla skitig av att gå på en grusväg. Hennes mage blir nästan svart. Blir bad offta. Marknivån hemma är rätt låg så är blött rätt länge efter regn och i synerlighet nu efter all snö smält! Askmolnet hus ser chibi ut nu som nerklippt? :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Fridaaaa
2016-02-14 18:03
#12

#11 Min hall ser ut som kriget med tre hundar efter promenad när det är lerigt :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaE
2016-02-14 19:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

#11 Här är Chibi nerklippt :) Jätte hjärta smälter verkligen för hans blick <3

Annons:
-Cissi-
2016-02-16 14:24
#14

Frida, Det är tusan inte kul med leriga hundar! Moa, Vad fin han är <3 :) hur mår den lilla killen?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Fridaaaa
2016-02-16 14:48
#15

#14 Nej verkligen inte.

Hundarna tycker matte är tråkig just nu som  är dunderförkyld och feber.
Tur att man har sambon :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaE
2016-02-16 21:48
#16

#14 Han är bedårande :D Han mår prima trots sitt extremt dåliga hjärta som fortsätter växa enligt veterinären. Han är pigg med mycket energi och en riktig buspojke men att kela är ändå det bästa. Tyvärr är han ju väldigt rädd så han funkar inte med okända människor eller hundar, han attackerar som att han är rädd att bli påhoppad.. Men vi jobbar på det.. Med dem han känner är han såå härlig<3 Kommer ni till Strängnäs? :)

-Cissi-
2016-02-16 23:27
#17

Härligt! :) rädsla och osäkerhet går ju att träna bort så det är ju ett "litet" problem, men går att fixa till skillnad mot enbart agrivisitet. Har faktiskt träffat en hund som oxå hade problem och blev rädd och atakerade hällre innan den andra han göra nått,(även fast dom inte brydde sej om honom) fast efter en tid insåg han att dom inte var dumma eller ville han nått ont, så han har blivit mycket bättre och kan umgås med lungna individer. Funderade på att ställa i Strängnäs men skippar nog det vågar inte riktigt ställa på en internationell utställning första gången det blir en officiell. :} men tänkte anmäla till Västerås :) och ev Linköping och i helgen blir det sista inoffaren i Eskilstuna :D

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MoaE
2016-02-17 19:13
#18

#17 Jag har aldrig ställt officiellt förut heller, går all in direkt :P Kul med västerås, dit tänkte jag också anmäla :) Lycka till med din fina tjej i helgen!

[Wilbur]
2016-02-17 20:30
#19

Ingen större skillnad på internationella och nationella! :D bara kör!

-Cissi-
2016-02-17 21:56
#20

Tack Moa! :) då träffas vi nog i Västerås :) Wilbur, Får väll bli en internationell i Linköping om nån månad då! :D

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
-Cissi-
2016-11-04 11:11
#21

Puttar lite :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MaaariaS
2016-11-04 17:04
#22

Vi går på promenader och han får göra lite enklare parkour(han är ju ändå 13 år) och det är det enda vi gör,det börjar bli kallt men med täcke gillar han fortfarande att gå ut,han gillar inte snö och regn, men dom senaste två dagarna har det varit uppehåll 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Wilbur]
2016-11-06 11:17
#23

Vi gör för tillfället inte så mycket, men jag har tankar på att börja med agility på den fluffiga. han har energi till 1000! 😂 Vi ska på utställning med Juni på söndag nästa vecka, annars är inget inplanerat förrän i januari. .

-Cissi-
2016-11-07 10:27
#24

Vart ska du ställa juni? :) agility har jag funderat på att testa. Verkar så kul ^^

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Wilbur]
2016-11-07 13:00
#25

På Malmö valp i Flyinge :) Jag tror agility är en bra sport för kineser! Eller ja.. kanske inte för latfisar som Yngve.

-Cissi-
2016-11-07 13:11
#26

Kul! ^^ 

Agility är nog super för dom lite kvickare kineserna 😛

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: