Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 745 ggr
[Wilbur]
12/20/15, 5:37 PM

När det smäller!

Hur reagerar era hundar när det brakar loss på nyår? Mina bryr sig inte utan får ligga i kökets lugna vrå med förrullade gardiner. Hur ser ert CCD-nyår ut? Rutiner?

Annons:
Fridaaaa
12/20/15, 5:39 PM
#1

De bryr sig inte 🙂 Vi har aldrig brytt oss så då har inte de heller gjort.
Jag var lite orolig förra nyår, första nyår med Happy. Men hon var coollugn :) 

Vi rastar runt 22-23 tiden i trädgården. Sedan åker jag bort till svärmor (500 meteriväg) och kollar på raketerna och åker hem igen :) Men de ligger då och sover.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

-Cissi-
12/20/15, 5:55 PM
#2

Blir första året för Alicia så ska bli intressant och se hur hon reagerar. Det är tänkt att vara i föräldrarnas lägenhet och det är mycket mer centralt vad jag bor så hon kommer få höra lite smällar. Men kommer vara inne och ignorera ljuden :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MaaariaS
12/22/15, 3:42 PM
#3

Max är livrädd för smällare och lider enormt av dom 😕

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Wilbur]
12/22/15, 7:35 PM
#4

Jag tror på metoden att låtsas som ingenting, gå ut som vanligt och sedan bara vara när raketerna smäller… 3# Usch vad jobbigt! Hur gör ni på nyår när han är så rädd?

MaaariaS
12/22/15, 11:00 PM
#5

#3 Vi är inne och han ligger under mina ben med en filt över så han känner sej trygg och går ut i trädgården med koppel på för att se om han vill kissa eller nått ibland och så ger jag honom goda ben och sånt så han inte koncentrerar sej på smällarna hela tiden 😕

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Intehärutandär
12/27/15, 3:41 PM
#6

Min reagerar inte alls. Ja, mer än att det är oljud.

Annons:
MoaE
12/31/15, 9:49 PM
#7

Saskias första nyår, vi var precis ute(är i Finland så strax innan 23.00) och det smällde en hel del på håll samt ett par nära. Hon kunde inte bry sig mindre :D

Fridaaaa
1/1/16, 11:42 AM
#8

Hundarna var lugna :) Roxy blev rädd för någon som small ordentligt, Happy ville ut och jaga dem och Lillan bara glodde xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

-Cissi-
1/1/16, 12:16 PM
#9

Välldigt händelse lös kväll hos mej :P hon låg och sov i soffan.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Dexterr
1/2/16, 5:40 PM
#10

Vi va bortbjudna några timmar på kvällen o kom hem runt halv 12 precis innan de blev som värst. Dexter va lite stressad av smällarna (aldrig vart de innan) men tror de beror på att vi inte va hemma. Sen va allt lugnt igen :) Eli kunde inte bry sig mindre. I år har de knappt smällt något här jämfört med förra året. Så de va väldigt lugnt :)!

Upp till toppen
Annons: