Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 1321 ggr
-Cissi-
12/10/15, 2:30 PM

Storlek på er kines?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan :) har funderat lite på om min lilla Alicia kommer växa mer så undrar lite hur höga och hur mycket era hundar väger. Hon var minst i kullen så förväntar mej att hon kommer vara rätt liten men tycker hon borde växa lite till, iaf lite mer muskler. Mäter/väger henne när jag kommer hem. Hon är strax 7månader :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Fridaaaa
12/10/15, 2:48 PM
#1

Happy är 1,5 år nu, väger 3,5-4 kg, inte vägt henne på ett tag.
Ca 35 cm rygglängd, vet ej höjd tyvärr. Slank 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
12/10/15, 5:23 PM
#2

Spike väger 5.4 kg. 38 cm i mank och rygglängd. Han är en hjort. 3 år, samma storlek o vikt sedan han var 11 mån.

[Wilbur]
12/10/15, 5:28 PM
#3

Har tre hjortar! Yngve (4) är 35 cm hög och väger otroliga 7 kg! Loke (2) är 33 cm hög och väger 6,4 kg. Balder (2) är 32 cm hög och väger ca 6 kg.

-Cissi-
12/10/15, 6:33 PM
#4

Alicia väger 3,8kg 28-29 hög och ca 30 i rygg

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

-Cissi-
12/10/15, 6:38 PM
#5

Tack för alla svar tycker det skiljer en hel del.. Läste nyss på skk att tikar kunde vara mellan 23-30cm höga så då borde väll Alicia vara rätt stor? Tyckte föräldrarna var större men det var ju ett tag sen jag träffade dom.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Patricia1993]
12/10/15, 11:04 PM
#6

Våra tre tikar har varit mellan 28-30 cm höga och vägt mellan 4-5 kg. De har oftast varit mindre än de flesta andra kineser vi träffat. #5 23 cm låter väldigt litet, de flesta kines tikar brukar oftast vara högre än det. Men sen finns det såklart undantag. Men kineserna idag blir bara större och större. Jag tycker inte att din tik är för stor utan alldeles lagom både i höjd och vikt.

Annons:
[Wilbur]
12/11/15, 2:37 AM
#7

Haha, blev lite fel….. minus ett KG på både Loke och Balder!

-Cissi-
12/11/15, 12:52 PM
#8

#6 Tack :) tycker oxå att 23cm är rätt lite. Men då borde Alicia ligga inom normen.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Cahira
12/19/15, 1:03 AM
#9

De minsta valparna brukar bli ungefär lika stora, de får mycket bättre näring när de inte tävlar med syskon så de brukar hinna ikapp. :) 

Vet inte vad Frodo väger men han är runt 30 nånstans hög. 2 år. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

-Cissi-
12/19/15, 1:55 PM
#10

Intressant :) tiden lär väll utvisa var hon hamnar

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: