Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 1224 ggr
Abbbb
2015-11-22 17:40

Chinese crested agility

Är det någon här inne som tränar/tävlar i agility, vad tycker hunden om detta? Passar den för sporten/ kan den kvalificerat sig högt eller är det mest för skojs skull? är den svårtränad eller lär den sig fort? :)

Annons:
Lojs
2015-11-22 17:52
#1

Jag har inte CC personligen, men jag har sett dem på banorna en del. En del är jätteduktiga och snabba, andra trippar fram som prinsessor och verkar tycka det är lite halvkul sådär. Platta tunneln har jag sett varit ett problem hos några individer, men det är ganska vanligt hos de mindre raserna. 
Det verkar även som att man får vara extra noga med kontaktfälten, precis som pudlarna verkar de ha lätt för att tycka att det är ganska onödigt att gå hela vägen ner. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MoaE
2015-11-22 20:21
#2

Har varit på valpagility med min pufftjej på 9 månader, lite läskigt tyckte hon med vippen och gångbrädan men såg fantastisk utveckling bara under ett tillfälle! Säger som ovan, det är väldigt olika hu duktiga och motiverade de är.

[Patricia1993]
2015-11-22 22:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En av valparna som vi fött upp som är 11 år idag är super duktig på agility och har till och med varit i andra länder och tävlat👍De började med agility när hon var ung och håller fortfarande på med det än idag.

En bild på den duktiga pufftjejen Athena 😍

Fridaaaa
2015-11-23 11:01
#4

Jag har provat lite hopphinder med min puffmix och hon tyckerde tär kul, däremot inte testat fler agilitysaker. Min nakis hon skulle nog tycka det är sådär men hon är mer"fina damen" :)

Men sett nakisar och puffar som tränat och varit jätteduktiga :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Abbbb
2015-11-24 18:10
#5

Okej tack för svar då vet jag lite mera :) ska nämligen skaffa kineser till sommaren och håller på att läsa på om allt jag kan om dom :)

Upp till toppen
Annons: