Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdom
Läst 909 ggr
[Trollbjörken]
10/29/15, 1:18 PM

Stackars Alice!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu är det synd om mammas flicka som inte tycker om veterinärer, tre besök på två veckor än så länge 😕 Allt började med att vi började misstänka att hon hade problem med analsäckarna så vi bokade tid. Väl där lyssnade veterinären länge på hjärtat och sen kom käftsmällen, Alice har ett svagt missljud på hjärtat…Hon fick mycket lugnande och jodå, kraftig analsäcksinflammation så det blev tömt och rengjort och sen smärtstillande i två dagar och penicillin i tio dagar och bestämmelser att vi skulle boka tid för koll hos en annan klinik. 

Igår åkte vi till en hjärtspeciallist som skulle kolla upp hjärtat och en tand som är lös efter att Alice ramlat ner i golvet och slagit i munnen. Hon har ett blåsljud på hjärtat och efter ultraljud fick vi reda på att det var en hjärtklaff som läckte. Ingen fara i dagsläget men vi ska in på årliga kontroller för att se att det inte förvärras. Tanden var avbruten så nästa fredag ska hon in och sövas för att operera bort den. Hjärtfelet skulle inte bidra till någon ökad risk för sövningen men fy sjutton va nervös och orolig jag är! Kommer kännas fruktansvärt att bara lämna min lilla flicka där klockan åtta hos för henne helt främmande människor och sen inte få se henne förens på eftermiddagen 😢 Hoppas alla ni där ute håller tummar och tassar för att allt går bra med min prinsessa nästa fredag ❤️

Annons:
MoaE
10/29/15, 6:31 PM
#1

Vad jobbigt för er, hoppas det inte förvärras <3 Har själv en en hund med hjärtfel(han har dock extremt svårt hjärtfel) men han är trots det pigg. Vi håller alla tummar och tassar för er! Kram

-Cissi-
10/30/15, 10:36 AM
#2

Ursh vad jobbigt!!. Jag  och Alicia kommer hålla tummarna och tassarna.❤️

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Fridaaaa
10/30/15, 2:58 PM
#3

Gud vilken otur :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: