Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 1421 ggr
[Wilbur]
9/29/15, 7:50 PM

Vad vill ni?

Eftersom trimningstips, hud- /pälsvård var det som flest här inne ville läsa om så tänkte jag höra med er vad ni vill ha som första inlägg i "trimskolan"? Jag har låtit pälsen växa på mina små odjur och kan demonstrera det mesta på dem! Så.. Vill ni se klippningar? Från smutsig hund till utställningsklar? Kiss och knutfri? Öronklippningar? Allmänt hur jag hanterar min vardag med puff? Någon annan som vill göra inlägg? Våga skriva det ni vill se, alla har varit nybörjare någongång. Kan även vara kul att se skillnader i hur man tar hand om sin hund! :)

Annons:
lollynonna
9/29/15, 7:57 PM
#1

Jag vill se klippningar!:D

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Wilbur]
9/29/15, 10:28 PM
#2

Lollynonna, Det ska jag nog kunna ordna i veckan! De börjar bli lurviga! ;) Någon mer som har förslag? :) Inga förslag är dumma eller för jobbiga. Allt ska ändå göras!

Fridaaaa
9/29/15, 10:37 PM
#3

Mycket bra ide! Är själv inte insatt i det då jag äger blandis och nakis :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MaaariaS
9/29/15, 11:28 PM
#4

Allmänt hur du hanterar puff päls i vardagen(behöver tips här hihi)

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

MoaE
9/30/15, 7:06 PM
#5

Från smutsig till utställning samt vardags :D Gärna något om hur du vant/vänjer de vid fön och liknande. Samt kontakt i koppelgående/stående främst vid utställning.

-Cissi-
10/10/15, 2:02 PM
#6

Jag ser oxå gärna från smutsig till utställning. 🙂 och klippningar.

Samt kanske hur man lär dom gå fint i ringen och stå fint på bordet. Vet iaf att jag och Alicia har lite problem med den biten. Mest bordet faktiskt. Hon blir lite obekväm att vara så högt upp.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[Wilbur]
10/10/15, 3:12 PM
#7

Jag har fixat lite bilder mm på hur du går från skitgris till gullegris :) väntar på att hunden ska torka så vi kan fortsätta! #5 & #6 Jag kan absolut visa hur jag tränat mina att stå! Men det får bli nästa projekt!

-Cissi-
3/1/16, 9:10 AM
#8

Ska det bli mer av dessa?? :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MoaE
3/1/16, 12:48 PM
#9

#6 Ett tips ang bordet är att träna på trimbord som ligger på marken och att hon då då får gå upp på det själv. Sen när hon känner sig bekväm där kan man höja :)

-Cissi-
3/1/16, 1:45 PM
#10

Hon har faktiskt blivit mycket bättre :) man ser på henne att det är lite läskigt men hon står som hon ska :) ett trimbord har jag tyvärr inte, men så fort jag fått chans så har jag satt upp henne på diverse olika bord. Parkouren har hjälpt massa oxå :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Wilbur]
3/1/16, 5:50 PM
#11

Ja tanken var det! Men tappade suget eftersom det var så krångligt med bilderna! Ska genast se hur jag kan lösa på bästa sätt!

-Cissi-
3/1/16, 5:55 PM
#12

Kul :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: