Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 959 ggr
[Wilbur]
9/19/15, 11:58 AM

Medarbetare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej,

Idag blev jag Medarbetare här på Chinese crested iFokus, så det är väl lika bra att presentera mig ordentligt för er som befinner er på forumet.

Mitt namn är Vicki och jag är en 23 år gammal tjej från skåne som bor sambo med mina tre Powderpuff pojkar Yngve, Loke  och Balder. 
Vi tycker att det är roligt att gå på hunduställningar, officiella såväl som inofficella , gå i skogen, tälta  och att hänga på stranden.

Yngve är mina första "kines" någonsin.  Fyra år gammal och en riktig , myspelle i muskelkropp.
Strax efter kom Loke på två år och som är, men framför allt var, en otroligt ostabil omplaceringshund. Honom håller vi på att reparera för tillfället.

Balder är Yngves son och har varit min ögonsten sedan jag träffade honom första gången vid 8 veckor. Han blev såld men kom tillbaka och har sedan ca 6 månader bott hos oss :)

Undrar ni något är det bara att fråga!

Annons:
[Petitua]
9/19/15, 8:01 PM
#1

Vad roligt. Jag tror du passar perfekt som Medarbetare på CC iFokus.

[Wilbur]
9/20/15, 1:29 AM
#2

Tack så mycket Petitua! Hoppas på det med!

Fridaaaa
9/20/15, 11:28 AM
#3

Bra presentation 👍
Glad att du tackade ja 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wilbur]
9/20/15, 5:09 PM
#4

Tack Frida!😉

MoaE
9/22/15, 10:32 PM
#5

Vad använder du för produkter på puffarna till vardags och inför utställning? :)

[Wilbur]
9/22/15, 11:06 PM
#6

Askmolnet; Jag använder alltid samma produkter, såväl till utställning som till vardags. Det är mest skonsamt för pälsen att inte blanda. Just nu använder jag bara K9:s produkter. Serien competition Aloe Vera. Schampoo, conditioner, strip off och spray conditioner. Dessa fyra produkter har fungerat fantastiskt på mina puffar som är mer eller mindre i tovåldern båda två. Den tynger och gör pälsen smidig att hantera istället för frisset de lätt får under tiden vuxenpälsen växer ut! Fick rekommendationer om det eftersom jag fick problem med torr och "flygig" päls av PCL:s produkter. Även Laser lites och PurePaws har jag fått rekommenderat för mig men jag är supernöjd med resultatet av K9 :)

Annons:
MoaE
9/23/15, 6:38 PM
#7

#6 Okej intressant :) Deras pälsar ser väldigt friska och fina ut! Kör också på K9 just nu(hon är snart 8 månader) inför både vardags- och utställningen. Funderar på att testa en PurePaws styling spray

[Wilbur]
9/23/15, 9:03 PM
#8

Askmolnet; Vad har hon för typ av päls? Är den väldigt lätt och flygig, åt det fetare hållet eller bara valppäls? Har hon kommit in i tovåldern något? Är den tjock, fluffig och vågig eller rak och finpälsad? Många frågor, men en riktlinje kan vara: Typ 1. Tjock, vågig, fluffig, flygig, tovåldern, till och med något något statisk - K9 och Lazer Lites Typ 2. Åt det raka hållet, finpälsad, lätthanterad/vuxenpäls, något statisk, flygig - PurePaws PurePaws har många produkter jag inte har koll på också, men i ett mail från dem angående Lokes päls fick jag tips om att deras special-serie för Yorkshire terrier pälsar borde passa honom utmärkt. Han är typ 2, Balder och Yngve är typ 1. Därför får även Loke ha K9 men det fungerar fantastiskt även på honom. Tyvärr har jag inte hittat någon "amplifyer" från K9 att använda på Lokes päls på benen just för volymen..

MoaE
9/23/15, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

#8 Skulle säga att hon är typ 2. Ingen tovålder ännu men tovar sig en del av det fuktiga vädret. Hon har relativt rak päls men det är fortfarande ullig valppäls. Använder nu Keratin K9 balsam och shampoo samt silk shine.

[Wilbur]
9/23/15, 10:29 PM
#10

Jag tror helt klart att hon är varianten som du kan använda alla tre märkena med fördel på. Pälsen ser lätt ut och hon är inte överpälsad! Vill du byta shampo på henne så tror jag att det jag fick rekommenderat av PurePaws själva är en variant även för din lilla tjej :) Yorkshire terrier serien. Använder du strip off på henne då och då? Försök bara att låta bli att blanda olika märken med varandra i den mån det går eftersom de är anpassade efter varandra. Jag gjorde det misstaget själv och det bet tillbaka när jag fick klippa av Yngves skadade päls..

MoaE
9/24/15, 8:32 AM
#11

Nej just nu använder jag enbart Keratin k9 shampoo och balsam. Schamponerar två gånger sedan i med balsam, medans balsam är i borstar jag med rullkam för att få ut eventuella tovor på ett skonsamt sätt. Bör kanske köpa Keratin k9 spraybalsam med? Finns inget strip off i just keratin serien men kanske går bra med annan k9 produkt? Jättebra råd känner jag, super snällt av dig! :)

MoaE
9/24/15, 8:42 AM
#12

Är det Code secret yorkie serien du menar? Den låter ju toppenbra med oj så dyr.. :(

[Wilbur]
9/24/15, 10:20 AM
#13

Prova köra en strip på henne var sjätte bad, den tar ut alla produkter som sitter i och rengör grundligt. Kan inte tänka att det kan skada om du köper strip off Aloe Vera competition från K9 och sedan använder Keratin serien som shampo balsam :) Jo det var där jag backade lite med. Eftersom Loke inte har "problempäls" så fungerar k9 super :) Jag späder 1 matsked på 0,5 liter vatten och det fungerar jättebra på strippen med :) Ska du till Ullared så kostar den bara 80 kr där!

Annons:
[Wilbur]
9/24/15, 5:25 PM
#14

Fick svar från K9 idag att det går utmärkt att använda strip off Aloe ihop med Keratin produkterna ;)

MoaE
9/24/15, 7:48 PM
#15

Okej, så bra ^^

Upp till toppen
Annons: