Annons:
Etikettutställning
Läst 1542 ggr
MoaE
9/6/15, 7:10 PM

Utställningsdebut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Idag var det debut för både mig och Saskia på utställning, blev en inofficiell utställning i Gubbängen som första. Regnet öste ner hela dagen men är så nöjd med min lilla flicka <3

Kungsängsliljans Believe in Hope "Saskia" BIR-valp med HP!

Annons:
Fridaaaa
9/6/15, 7:14 PM
#1

Grattis! 🌺

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaE
9/6/15, 8:03 PM
#2

#1 Tack! :)

[Wilbur]
9/7/15, 4:42 PM
#3

Grattis! Inte illa! :)

MoaE
9/7/15, 8:53 PM
#4

#3 Tack! Nej jag är super nöjd och taggad på nästa utställning :)(27e sept)

[Wilbur]
9/7/15, 11:22 PM
#5

Det förstår jag! Håller tummarna! Hon ser ut att ha fin fokus på båda bilder. Så söt ❤

MoaE
9/8/15, 5:48 PM
#6

#5 Just där hade hon fint fokus men hon tappar lätt fokus. Stackarn var kissnödig i gruppbedömningen, där vi blev tackade. Så hon ville varken stå ordentligt en längre tid, gå ordentligt eller hälsa på domaren >.<

Annons:
-Cissi-
9/8/15, 7:52 PM
#7

Grattis :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MoaE
9/8/15, 10:53 PM
#8

#7 Tackar :)

MoaE
9/27/15, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Fortsätter på denna tråd.. Idag var det andra utställningen för lilltjejen. Endast 2 kinesvalpar denna gång, varav den andra var syrran. Hon blev igen BIR-valp med HP, HP även till syrran :) Det vart BIS-valp direkt där det var de 31 valpar som blivit bir, där var vi kvar bland de 13 sista. Super nöjd! Kritiken var följande: 8 mån tilkvalp. Välmejslat huvud, vackra ögon. Välburna öron. Bra hals och överlinje. Något brant kors. Goda vinklar. Bröstkorgen behöver fyllas ut. Rör sig väl från sidan, något tätt fram. Bra päls och temperament.

[Wilbur]
9/27/15, 10:24 PM
#10

Härlig kritik och jättebra resultat! Grattis till dig och din fina tjej! Bröstet/förbröst får nästan alla juniorer/unghundar som anmärkning ;) Återigen grattis! :)

MoaE
9/28/15, 8:38 AM
#11

#10 Tack! Är så nöjd, vi ska bara träna lite på att hålla huvudet uppe i trav ^^

[Wilbur]
9/28/15, 3:17 PM
#12

Ett tips är i såfall att sätta halsbandet högt (precis vid lymfkörtlarna) om hon inte tycker att det är obehagligt. Annars kan du träna mycket kontakt. Vad har du för halsband? Tjockt, smalt,runt, platt, stryp, halvstryp eller stumt?

MoaE
9/28/15, 3:23 PM
#13

Försöker alltid sätta halsbandet där men hon gillar inte riktigt det, hon skulle föredra att ha det under eller på sidan för att få upp huvudet tror jag. Dessvärre stannar inte kopplet under om jag sätter det så, så fort hon drar det minsta så är det uppe… Hon har bra kontakt i vardagen när vi är ute och går, hon går så fint i sitt vanliga halsband. Har stumt med brett i halsen.

Annons:
[Wilbur]
9/28/15, 6:41 PM
#14

Jag två hundar som föredrar handling med kopplet i nacken och en som föredrar att ha det underifrån. Tyvärr har jag inte lyckats få in knycken på tekniken underifrån men det jag kommit fram till är att ha halsbandet relativt löst om halsen samt ha en tyngd där kopplet och halsbandet sitter ihop som gör att det glider tillbaka ner. Mer kan jag nog inte säga angående underifrån i dagsläget :) kontakt är iallafall ett ledord med "underifrån"-handling :)

Upp till toppen
Annons: