Annons:
Etikettutställning
Läst 4856 ggr
-Cissi-
8/18/15, 6:51 PM

Trimma ansiktet

Hur ser linjerna ut i ansiktet? alltså var ska det vara päls och var inte? Tänker mest på runt ögonvrån mot örat och ner mot halsen. Hittar inget på nätet. :/

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Bjallstal
8/18/15, 9:53 PM
#1

Ska ta ett foto på uppfödarens "teckning" som visar linjerna imorgon bitti :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Wilbur]
8/18/15, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Alla klipper sina hundar olika. Nu har jag puffar men ansiktet är samma på puffar och nakna, det är bara "V:et" som skiljer. Jag fixade några bilder lite snabbt med nummer där jag klipper. Nr 1. Jag klipper inte mina puffars kinder då jag inte vill att de ska få en sk. "hjälm", dock har alla varit klippta där tidigare. Nr 2. Vissa gör ett "V" uppåt, andra gör ett "V" neråt mellan ögonen. Jag rakar mina rakt av utan konstigheter. V neråt ger synvilla av mer päls på huvudet medan ett V uppåt håller de långa stråna från ögonen. Nr 3. Här ser du linjen från ögonvrån bak till övre delen på örat, det är en av de vanligaste rakningarna. Jag personligen tycker att den är skitful. Man kan även klippa från ögonvrån till den undre kanten av örat. Jag själv rundar av linjerna på mina hundar. Nr 4. Vissa väljer helklippta öron andra pälsade. Jag klipper halva örat för att förstärka håret på huvudet men behålla den "cleana" looken i klippta öron. Dessutom har en av mina hundar vippöron och måste hållas kort på minst halva :) Hoppas det var till hjälp!

Bjallstal
8/18/15, 10:02 PM
#3

Super bra inlägg Wilbur!

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

-Cissi-
8/19/15, 4:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Wilbur. Tack :) väldigt utförligt. 

Alicia är så kantig vid kinden, så tycker det ser lite konstigt ut men rundar nog av det lite som du gjort :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Wilbur]
8/19/15, 4:48 PM
#5

Du får testa dig fram, sen blir det lättare att bestämma när hon har fått sin långa crest :) Men att hellre ta för lite i början än för mycket har jag fått lära den hårda vägen ;)

-Cissi-
8/19/15, 8:00 PM
#6

Lite så jag tänkte :p vill gärna få linjerna rätt nu så ser det inte helt knasigt ut är hon blir större :) 

Vet du förresten om man klipper cresten på dom nakna? Liksom formar den lite.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[Wilbur]
8/19/15, 11:43 PM
#7

Nä, bara tvätta med hundshampoo och hundbalsam så blir den superfin. Aldrig någonsin människoprodukter, då är det bättre att låta bli att tvätta, haha. (Också egna erfarenheter, dumma mig) Cresten löser sig självt och det är bara om du vill ha en frilla som du ska klippa :) Förresten! Vänj henne gärna med klämmor redan nu, vissa blir nämligen luggbitare när luggen väl når ner och det är ju trist om du ska ställa! :) (Och glöm inte, det ska vara hartassar på de små liven så trimma inte fötterna förutom undertill vid trampdynorna så det inte fastnar skräp :)) Känns som om jag bara överöser dig med saker.. det här är grejer jag önskat att någon talat om för mig.. hehe!

-Cissi-
8/20/15, 8:03 AM
#8

Hundshampoo och balsam har jag redan :) men ska nog köpa ett annat märke som min uppfödare rekommenderade :) då kommer det få växa fritt :)

Har tänkt toffsa henne när hon fått lite mer lugg men ska kanske testa klämmor oxå :) mellan trampdynorna har jag redan klippt lite så fortsätter med det :) 

Tack så mycket för att du hjälper mej :) det uppskattas mycket! :D

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: