Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdom
Läst 1563 ggr
lockar
2015-08-16 18:03

Choklad

Tänk på att inte hundar ska äta choklad. Igår när jag satt vid havet så ser jag att en av mina hundar slickar på ett papper. Ser att det är fullt med choklad. Jag tar genast ifrån henne pappret. Men av det lilla hon fick i sig så kände hon av det. Blev lite slö. Nu blev hon inte så dålig att vi behövde åka in till djursjukhuset. Tänk på att inte ge hundar choklad, det behövs så lite för att de ska bli dåliga

Annons:
Fridaaaa
2015-08-16 18:29
#1

Ja det är bra att tänka på.
Egentligen inte chokladen i sig utan ett ämne i kakaon som är farlig, så ju högre kakaohalt dessto värre.

Tur att det gick bra :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pälli
2015-08-20 07:10
#2

Min hund åt en ruta marabou en gång, fick panik. Men hon mådde toppen hela tiden :P Tur det.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

[Petitua]
2015-08-25 17:16
#3

Jag mötte en man för ett par år sedan vars Welsh Corgi hade snott en hel Marabou mjölkchoklad ur en väska och tuggat i sig. Förtvivlat ringer han veterinären som säger att det inte är någon fara så länge inte hunden visar några tecken på påverkan. Veterinären sa också, det Frida säger, att om det hade varit mörk choklad hade saken varit en helt annan. Ju högre halt av kakao i chokladen, ju farligare för hunden. 

Visserligen betyder inte detta att vi ska ge våra hundar mjölkchoklad, men vi vet i alla fall att det inte är förenat med direkt livsfara om de skulle råka få i sig en bit.

Upp till toppen
Annons: