Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 1739 ggr
Beatriceaurora
7/30/15, 10:24 PM

När är de färdigväxta?

I vilken ålder har en CCD i princip växt klart? Min plan är att sy eget fram till att min kille har växt klart så att jag slipper köpa nytt stup i kvarten, men vill gärna veta ungefär när jag kan beräkna att han är färdigväxt!

Annons:
Intehärutandär
7/30/15, 10:34 PM
#1

Runt 9-11 månader var min pojk klar i längd o vikt.

Cahira
7/31/15, 3:24 AM
#2

Första året växer de på höjden och andra året växer de på bredden…. mer eller mindre. 2-3 år beroende på typ.  (Cob eller hjort)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
7/31/15, 3:24 AM
#3

Första året växer de på höjden och andra året växer de på bredden…. mer eller mindre. 2-3 år beroende på typ.  (Cob eller hjort)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
7/31/15, 3:24 AM
#4

Första året växer de på höjden och andra året växer de på bredden…. mer eller mindre. 2-3 år beroende på typ.  (Cob eller hjort)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
7/31/15, 3:25 AM
#5

Oj min dator laggade visst lite, ber om ursäkt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
7/31/15, 10:05 AM
#6

Happy var färdigväxt på höjden vid 9-11 månaders ålder men har börjat bredda på sig lite :) Så gissar att hon är helt färdig vid 1½-2 års ålder.
Roxy var färdig på höjden med vid 10-12 månaders ålder, breddat på sig, färdig med runt 1½ års ålder :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Petitua]
8/1/15, 6:13 PM
#7

Tack för frågan och svaren. Jag hade samma fundering. Det betyder att Isaac som nu är 10 månader mest kommer att bredda sig här framöver. Enligt uppfödaren ska ha muskla på sig ca 2 kg om han brås på sin pappa i kroppen!

Cahira
8/1/15, 11:14 PM
#8

Ja jag undrar hur mycket Frodo kommer muskla på sig, han är rätt tunn och hjortig än. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Beatriceaurora
8/2/15, 12:02 AM
#9

Okej, tack så mycket för alla svar! Men skulle ni råda mig att köpa kläder åt honom då han är färdig i höjden eller brukar dom växa på sig mycket i bredden så att saker ändå blir för små?

Intehärutandär
8/2/15, 5:23 PM
#10

Det verkar vara individuellt. Spike använder samma kläder frå 10-11 månaders ålder ännu. Han är snart 3 år.

Upp till toppen
Annons: