Annons:
Etikettkläder-tips-frågor
Läst 1427 ggr
Beatriceaurora
7/30/15, 9:38 PM

Måttbeställda kläder eller "vanliga" kläder?

Jag har precis blivit med CCD och undrar vad ni lite mer erfarna rekommenderar, att köpa kläder från "vanliga" butiker/sidor eller att köpa måttbeställda kläder, och i så fall varsifrån?! Tycker det verkar som att det finns en uppsjö av sidor som säljer hundkläder och människor som syr upp kläder, det svåra känns dock att veta vad man ska välja. Men vad brukar vara mest prisvärt och passande för en CCD?

Annons:
Intehärutandär
7/30/15, 10:33 PM
#1

Der finns en tråd med tips om kläder här upplagd under "aktuellt" om jag inte missminner mig. Där finns tips om klädaffärer, sömmerskor, mönster o recensioner.

Fridaaaa
7/31/15, 10:06 AM
#2

Yes stämmer bra, finns en lista under "aktuellt" med olika sidor med kläder och de som syr.

Jag rekommenderar verkligen AM design hundkläder, supernöjd

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
7/31/15, 7:56 PM
#3

http://chinesecrested.ifokus.se/discussions/5283bd278e0e746174000343-kladerskormonster?stickies-1

AM kan jag också rekommendera. En nära släkting till mig som också har CCD-kennel.

[Petitua]
8/1/15, 6:08 PM
#4

Liten tass är också bra. Hon syr själv, men säljer också färdigt och det finns en helmysig overall med en liten ficka som värmer de små juvelerna där bak, om du har en hanhund. Uppfödaren visade mig en sån med dödskallar på (skitsöt) och jag ska köpa en när Isaac kommit upp i sin fulla storlek. Än så länge får han använda det jag har efter min älskade Sylvester. 

Liten tass: https://www.facebook.com/litentasshundklader?fref=ts

När det gäller vinterkläder är jag för kvalitet, så jag köper Hurtta. Deras täcken sitter bra och värmer bra.

Fridaaaa
8/2/15, 2:09 PM
#5

Hurrta tycker jag sällan passar kineser :) inte på någon av mina två i alla fall. Hört flera som tycker samma

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wilbur]
8/12/15, 10:34 PM
#6

6# Men papillon har väl kortare rygg? Hurrta passar här iallafall :)

Annons:
Fridaaaa
8/13/15, 12:19 AM
#7

#6 nja roxy har ungefär lika lång rygg som happy, Pappan som är papillon till roxy är inte mycket mindre heller :) individuellt :) Andra är renrasig kines :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Petitua]
8/13/15, 8:44 AM
#8

#5  Det har jag aldrig hört,. Det beror säkert på storlek på hund… Tror du inte det?  Både Sylvester behövde 35/40 i rygg och Isaac behöver 40 cm.  Mankhöjd 32-33 cm. Än så länge har Isaac sin gängliga tonårskropp, så Hurttas vintertäcke kommer nog hänga lite på honom kommande vinter. 🙂

Fridaaaa
8/13/15, 9:09 AM
#9

#8 Ja självklart beror det på storlek på hund. Men skrev "sällan", sett det i kinesgrupper många som testat hurrta men att deras mått inte har passat så bra, antingen för lng eller för bred :) dvs sällan båda stämmer in :)
Mankhöjden brukar man inte gå efter när man köper kläder :) Rygg och bröst :) Och är just där det sällan stämmer överrens med varandra, ialla flal inte för oss med slanka kineser :) Men passar inte Roxy heller så bra så :P Men ja det är individuellt men skrev bara vad jag hört andra uppleva precis som jag själv :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wilbur]
8/13/15, 9:42 AM
#10

Jag tycker att de flesta lite mer "fancy" täckena passar bra om man mäter sin hund och utgår från det. Yngve som är lite av en muskelhund (nästan 3 cm högre i manke och 1 kg mer hund än Loke och Balder) har samma storlek i täcke som de andra två och det sitter som gjutet oavsett! Loke är nästan lika omusklad som Happy under all päls, 32 cm i mkhjd och väger 5.4 kg

[Petitua]
8/15/15, 5:56 PM
#11

#9 Jag tycker att jag hade svårt att få kläder att passa på Sylvester över huvud taget .  35 cm blev för litet och 40 cm för långt och hängigt. Många ggr undrade jag varför de flesta plagg verkade vara sydda efter  pälsade hundar som inte har kinesernas ponnykropp. 

Sylvester var av cobbytyp och Isaac är av hjorttyp, så visst undrar jag ibland hur det ska gå med alla vinterkläder som jag har liggande. Dock inbillar jag mig att Hurtta är det som kommer passa ändå. Jag hoppas i alla fall det….  😛

Fridaaaa
8/15/15, 6:12 PM
#12

#11 Ja hitta kläder som passar är skitsvårt xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Petitua]
8/18/15, 6:57 AM
#13

#8   P.S. Mankhöjden skrev jag bara för att ge en bild av storleken på dem.
Sen tror jag förstås inte att den lilla modellen har 38-40 i rygglängd. 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: