Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 2390 ggr
[.Victoria.]
2015-07-29 16:51

Hatar att ha toffs!

Hej! Min puff hatar att ha toffs eller spänne, hon försöker hela tiden få av sig det med tassarna..hennes lugg kommer I ögonen så det funkar inte att hela tiden låta henne vara utan. Tis på bra snoddar?

Annons:
Fridaaaa
2015-07-29 16:52
#1

Jag har provat också massor, både snodd och klämmpr, mina får av sig allt 😕 Har samma problem som du att de får luggen i ögonen :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[.Victoria.]
2015-07-29 17:03
#2

#1 Jag kan bara komma på att klippa av henne håret. Vet inte vad jag ska göra längre

Fridaaaa
2015-07-29 17:11
#3

#2 Ja jag vill helst int göra det på mina haha xD 
Envisa troll ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[.Victoria.]
2015-07-29 17:13
#4

#3 ha samma här! ;) Finns det någon som har lyckats få bort detta toffshatande på sina hundar?

Cahira
2015-07-29 20:04
#5

ja dra ned håret under snodden så det inte luggas vid ögonen eller känns konstigt då de blinkar. Ju mindre de känner desto bättre accepteras det. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2015-07-29 20:13
#6

#5 Det brukar jag alltid göra, hjälper inte på mina xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Petitua]
2015-08-01 18:02
#7

Samma problem här, men enligt uppfödaren beror det i Isaacs fall på att han fortfarande har det babymjuka håret. Jag använder såna där små silikonsnoddar. De sitter rätt bra, men ibland åker de också när han gnuggar pannan i mattorna. 

Även jag har funderat på att klippa luggen, men misstänker att jag kanske riskerar att den inte lägger sig i en mittbena sen. När vi gjort sena eftermiddagsrundan, så tar jag av snodden och han får vara som han är. När vi sen ska ut på den korta nattakisserundan, så får han gå med punktluggen hängande.  *smile*

Fridaaaa
2015-08-05 11:52
#8

Fortsätter på denna.

Någon som vet något som verkligen håller? Försökt med tofs för häst, rosett, klämma, men hon får det av sig, främst Roxy då. Vill helst inte klippa av luggen :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

-Cissi-
2015-08-05 22:00
#9

Platta man snoddar (till häst ) ska vara bra men har inte testat på Alicia än så vet inte hur dom funkar på henne men på syrrans pudel funkar dom super

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Cahira
2015-08-06 00:05
#10

Fläta innan du sätter in snodden så borde det sitta bättre. Sett flätor på chinese crested och mer snodd än en och det verkar funka bra. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Wilbur]
2015-08-06 08:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#11

Siliconband sitter bäst och sliter inte allt för mycket. Balder gick rakt in i en parkerad bil när vi var ute för ett tag sen.. Ett tips som fungerar på mina är att sätta en på var sida huvudet och fästa ihop de två "ändarna" i nacken. Loke är känslig om jag sätter tofsen långt ner mot ögonen, han vill ha den högt på huvudet.

Fridaaaa
2015-08-06 08:41
#12

#10 Försökt fläta hennes lugg men inte gått så bra då den inte är speciellt jämt så hälften trillar ur xD

#11 Så söta!
Roxy bryr sig inte vart den sitter, den ska bort xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: