Annons:
Etikettfoder
Läst 3668 ggr
Fridaaaa
7/28/15, 10:22 AM

Få henne att äta bättre?

Happy har precis löpt klart och ätit dåligt i några dagar nu.
Vet att de kan göra det men för hennes del är det inte bra, då hon har gått ner igen, och hon har redan svårt att gå upp och kämpat för att få upp henne i vikt :/

Tips?

Hon får nordic färskfoder, äggula på maten 1-2ggr/vecka. Ibland mushbullar med i.
Fiskolja hjälper inte, är hon inte så glad för.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Petitua]
7/28/15, 10:47 AM
#1

B-vitamin. Fyra ess har för hundar

Används vid:

Torr och livlös päls - Hård och krävande träning - Pälsfällning - Aptitlöshet.

Isaac får B-vitamin för han åt dåligt när han kom. Det rekommenderas nämligen också vid miljöbyte. Han är också lite smal, så han får fortfarande B-vitamin och han får lite mer mat än vad givan säger och han äter med god aptit.

Fridaaaa
7/28/15, 12:31 PM
#2

#1 B-vitamin ökar inte aptiten hos mina dessvärre. De har fått det innan för pälsarnas skull men ingen skillnad i aptiten.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pälli
8/1/15, 7:30 AM
#3

Kan du inte öka motionen något så hon blir lite mer hungrig? :)

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Fridaaaa
8/1/15, 9:43 AM
#4

#3 är redan ute mycket :) hon orkar inte gå allt för mycket heller, bygger upp sakta men säkert :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pälli
8/1/15, 10:44 AM
#5

#4 Aa okej, men vissa hundar är ju också lite så.. inte matvrak så att säga. Hon är ju så tanig till naturen liksom, så länge hon har energin dock :) Lite så tänker jag i alla fall.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

[Petitua]
8/1/15, 5:47 PM
#6

Jag håller med #5 i att vissa hundar är smalare av naturen. Personligen tycker jag allt att det endast har betydelse om man vill ställa ut. Jag tror att också Isaac är en sån lite smalare hund. // B-vitamin fick han pga oro vid miljöombytet. Då hade han svårt med maten, men det blev bra på en vecka. B-vitaminet kommer han få flaskan ut. Jag märker faktiskt en viss effekt på fästingar på honom.

Vi är ute och vandrar mycket på dagarna, men han äter med mycket god aptit. Han får en större fodergiva än anvisningarna för vikt och ålder, men går inte upp.  Jag får se när vintern kommer och vandringarna blir kortare. För min del föredrar jag en hund som jag kan belöna rikligt vid inlärning utan att sen behöva skära ned på maten.

Annons:
pälli
8/2/15, 7:15 AM
#7

#6 Tänk på att under vintern kan nakenfisarna behöva nästan ökad dagsgiva för att få lite mer fett på kroppen, för på så sätt fryser dom inte lika lätt. Jag ökar alltid matintaget på vintern, från 5 Mush-bullar till 6-7 stycken. Just för att Molly ska få mer fett på kroppen och kunna hålla värmen bättre, sedan minskar jag till 5 bullar igen när våren och sommaren kommer.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Fridaaaa
8/2/15, 8:26 AM
#8

#5 hon är glad i mat egentligen xD Jo jag vet att vissa är smalare av naturen och det är Happy också men nu är hon för tunn igen :/ Vintertid kommer jag också öka på Happy :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pälli
8/2/15, 10:13 AM
#9

#8 Ha lite tålamod då kanske så kanske det löser sig av sig självt med tiden nu efter löp? :) Hon får nog tillbaka aptiten snart!

Ja, det är vettigt att öka matintaget på vintern :) Gör inget om dom är lite rundare på vintern, som sagt. Mer fett = bättre att hålla värmen.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Fridaaaa
8/2/15, 2:08 PM
#10

#9 gett det övet en vecka nästan två :/ hon behöver få i sig mer för sin skull :/ kämpat med att få upp henne men nu har hon gått ner lite av det :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
8/5/15, 11:51 AM
#11

Hon har börjat äta lite bättre hoppas att dethåller i sig :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
10/13/15, 3:50 PM
#12

Nu senaste veckorna har hon ätit sämre igen suck, vet inte vad jag ska göra :S

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
10/15/15, 3:56 AM
#13

Kolla häromi.se, dom har eller har haft massa tillskott som ska hjälpa diverse grejer. Kanske finns något där du känner för att testa?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Fridaaaa
10/15/15, 10:03 AM
#14

#13 Vill i förstahand få henne att äta bättre på naturliga sätt istället för konstgjort/tillskott :) Om det går självklart :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: