Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 1272 ggr
[Petitua]
2015-07-28 09:51

Belöningsgodis?

Jag använder  Let's bite torkade ankbröst som belöningsgodis. Istället för att använda Frolic Mini vid sökövningar i buskar, så tar jag kycklingkorv som jag gjort små hål i. Kycklngkorv är väl inte det bästa, men klart bättre än Frolic iaf. 

Jag vill gärna variera godiset ibland och undrar vad ni har för tips på sunt hundgodis. Jag har joxat med att torka sockerfri blodpudding i ugn, men jag är för bekväm för att fortsätt med det kladdet.  Jag vill ha nåt som färdigt att använda.😉

Nu undrar jag om ni har några tips på bra godis att variera med. Det ska vara sunt och rätt för hunden. Jag vill inte veta vad ni använder om det inte passar i gruppen spannmålsfritt, sockerfritt och rent från skumma biprodukter.  🙂

Annons:
Fridaaaa
2015-07-28 10:10
#1

Torkad kyckling och torkad lever 🙂 Brukar vara poppis.
Tror orijen har något hundgodis med, dyrt dock, som inte innehåller spannmål mm, men inte 100% säker

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Petitua]
2015-07-28 10:44
#2

#1 Vilken torkade lever menar du då?

Torkade kyckling finns i samma märke som Let's bite, dvs Brit Care. De har många bra godisar, men jag tänkte om det finns andra bra märken… eller så. 😉

Fridaaaa
2015-07-28 12:31
#3

#2 Som man torkar själv i ugnen 🙂Samma med kyckling. Billigare och nyttigare.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pälli
2015-08-01 07:25
#4

Four Friends har kommit ut med en del godisar, hurvida det är nyttiga kan jag inte säga direkt men fodret är ju bra i alla fall… Haha

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

[Petitua]
2015-08-01 17:40
#5

#3 Eftersom jag skrev att jag har gjort själv (rätt länge också)  och inte vill det mer, så ska jag imorgon till Arken Zoo och köpa Pet Planets torkade kyckling. Let's Bite och Pet Planet och säkert fler med dem har inget annat än torkat kött i dessa godisar. Alltså blir det inte nyttigare att göra själv, bara krångligare och kladdigare enligt min mening. 😉 Jättebra för alla som gillar att göra det, men inte för oss andra! 🙂

Cahira
2015-08-01 23:16
#6

Torrfoder för katt i olika smaker, Frodo slår nästan volter för lite kattmat. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Fridaaaa
2015-08-02 08:28
#7

Planet pet hade jag personligen inte sponsrat. kött från Kina, och man vet ju hur deras djurhållning.är :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bjallstal
2015-08-02 19:33
#8

Vi kör på Four Frineds torkade ankfileer. Både hundarna och katterna hemma hos mamma blir tokiga när den påsen kommer fram

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Petitua]
2015-08-09 12:15
#9

#8 Jag har inte sett att FF har torkade ankfiléer. Det låter som någonting för "min" smak.

[Wilbur]
2015-08-12 22:40
#10

Jag delar Dentastix till småbitar (de blir stjärnor av dom) och ger dom som gotta! Kladdfritt, lagom tuggigt, doftar gott för hunden och är enkelt att få tag på :)

[Petitua]
2015-08-13 08:39
#11

Nu har jag tittat på innehållsförteckningen för tre märken av torkat ankbröst.

Four Friends, Planet Pet och Brit Care Let's Bite. 

PLANET PET  innehåller 100 % ankbröst. Kyckling finns inte på menyn. Köttet kommer från Kina, som nämnts i en tidigare kommentar. Alltså uteslutet.

LET'S BITE innehåller 100 % anka eller kyckling. Har inte hittat något negativt … än i alla fall. .

FOUR FRIENDS  innehåller ankbröst 95,8 %, sorbitol 2 % majsstärkelse 2 %, salt 0,2 %. Deras kyckling innehåller 99 % kyckling och 1 % majsstärkelse.  Socker, majs och salt… ??? Alltså uteslutet. 

Som det ser ut nu, så återvänder jag till Let's Bite! Jag hittar nämligen inget lurigt med det och det är anka som gäller. Eftersom köttet kan komma från t.ex. Kina även om det inte framgår, så väljer jag bort all torkad kyckling. 

………………….

Bra tråd på Hundar iFokus med samma frågeställningen som min. Det ger iaf en fingervisning. 

Tips på köttigt godis.

Upp till toppen
Annons: