Annons:
Etikettbild-video-trådar
Läst 1052 ggr
Bjallstal
7/16/15, 4:47 PM

Ernst - bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Om ca två veckor får jag(och min sambo såklart haha) hem vår nya lilla kines! :D Har en på två år, Proud Pony Crusader aka Nanoq, men han bor hos min mamma och är numer oskiljaktig med familjens stora blandras. Så han får bli kvar hos dem och jag tillsammans med sambon har nu tingat Proud Pony Jukebox, som enligt min sambo ska kallas Ernst. Han är en svart och vit naken hane som jag med hjälp av uppfödaren (som ska behålla minst ett syskon) ska testa att ställa ut under hösten. Här kommer jag lägga ut bilder och annat kul som rör honom. Här är en bild som uppfödaren tog i söndags innan vi var där och tittade på valparna.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Bjallstal
7/16/15, 4:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till som uppfödaren tog i söndags

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Fridaaaa
7/16/15, 4:58 PM
#2

Gud vad söt! Bland de sötaste jag sett bland kineser 😍😍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bjallstal
7/16/15, 5:04 PM
#3

Dog på plats! Till och med sambon som vägrat naken smälte direkt haha Så nu blir det att läsa alla trådar om täcken mm för har aldrig haft en naken innan

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Petitua]
7/17/15, 9:35 AM
#4

Oooh, så pluttesöt. Han är bara så underbar!

Fridaaaa
7/17/15, 10:17 AM
#5

#3 Haha jag visade honom för min sambo, och han med smälte direkt 😍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NinniH
7/18/15, 1:51 PM
#6

Åh, men jösses vilken sötnos! 😍


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Cahira
7/19/15, 3:41 AM
#7

Men hjälp så söt man får vara då! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Bjallstal
7/19/15, 12:57 PM
#8

Försöker förbereda mig med skillnader i puff vs naken ägandet. Tar gärna emot tips på bra kläder, halsband/selar mm. Vet att det finns måååånga trådar med olika diskussioner, och jag har läst igenom de flesta vid det här laget men alla tips är fortfarande välkomna. Till puffen har vi PET Heads High Maintenence schampoo och leave in balsam, och tror inte det är det bästa för en naken. Tips? Har en overall i trikå som kommer passa till hösten, men behöver något att ha utanför. Har ev en Hurtta liggandes men är inte jätte glad för passformen. Puffen lyckas alltid (testat olika modeller av Hurtta och storlekar) kissa inuti den så får bada hela hunden ändå. Andra bra regnoveraller? Eller är att köpa måttbeställda ända alternativet för bra passform?

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Fridaaaa
7/19/15, 12:58 PM
#9

#8 Måttbeställa är mitt tips, har jag fått göra till mina, supersvårt att hitta som passar annars. Jag har bara sele, gillar inte halsband (men gäller alla hundar), med något mjukt t.ex fleece så det inte skaver :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaE
7/21/15, 11:33 AM
#10

Gulle då

[Petitua]
7/26/15, 12:00 PM
#11

När det gäller halsband rekommenderar jag rundsydda läderhalsband i kalv- eller lammskinn. De är inte alltför dyra. Jag gav 129 kr för ett i kalvskinn.

Sele triggar dragreflexen och är inget jag använder vid vanlig promenad. Vid Dogparkour använder jag en Y-sele i tyg och när jag cykelmotionerar (vilket jag inte ska göra med Isaac förrän nästa vår/sommar), så använder jag en traditionell Hurttasele som är fodrad.

Fridaaaa
7/26/15, 2:30 PM
#12

#11 Nja behöver inte göra, aldrig gjort det på de tre hundarna jag har och inte andra hundar jag tränat heller 🙂 M¨ånga hundar som promenderas i sele och skonsamt och bra för dem också, speciellt om de skulle dra 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bjallstal
7/26/15, 2:42 PM
#13

Jag har använt sele en gång och min andra(eller ja numer mammas) kines vantrivs i sele. Han har rundsytt i skinn, precis som våra stora hundar har haft. Har köpt ett sådant till Ernst med men minsta storleken lär passa honom om typ ett halvår haha

Våra hundar drar inte, så halsbandet gör ingen skada på dem, kommer gå kurs hos en jägare(han är skitbra med hundar, inga hårda metoder) i höst när han har åldern inne. Annars kör vi på samma system som med dem andra hundarna vi har haft.

Har den andra kinesens "valpsele" (i princip oanvänd då han avskydde den)kvar, är en hurtta y-sele. Får duga tillsammans med ett vanligt valphalsband i början. Skulle det skava har jag ett fårskinnsludd kvar från hästtiden jag klan klippa till ha sy på

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Fridaaaa
7/26/15, 2:45 PM
#14

#13 Ja de trivs i olika, samt vad de är vana vid :) 
Men OM de skulle dra till kan hända alla hundar samt när de är valpar drar de ju gärna omrking och då är bra sele perfekt :)
Mina har i princip bara selar på sig trots att de går bra i koppel :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Petitua]
7/26/15, 8:39 PM
#15

#13 Isaac drar inte heller. Jag föredrar helt enkelt halsband. De flesta jag ser som kommer med sina hundar i sele har hundar som går precis hur som helst. Jag säger inte att det beror på selen, men jag tror man får mer kontakt med hunden i ett halsband och vill man jobba med lydnad är halsband det enda jag kan tänka mig.

Fridaaaa
7/26/15, 9:08 PM
#16

#15 Mjo fast det har ju med träning att göra inte pga att de har just sele skulle jag säga :)  Ja alla tycker vi olika, jag tycker jag får bättre kontakt med sele :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bjallstal
7/30/15, 2:34 PM
#17

Så då ska vi snart sätta oss i bilen och köra till uppfödaren för att skriva papper och hämta hem vår lille nakenfis.

Han besiktigades igår och gick igenom men blankt papper :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: