Annons:
Etikettövrigt-off-topic
Läst 773 ggr
Fridaaaa
2015-07-11 09:44

Kommer nog aldrig...

…byta ras känns det som!

Innan var jag "antinakenhundar", skulle absolut aldrig skaffa någon (någon fler som känner igen sig kring rasen eller andra raser).
Men så skaffade svärmor sin första, sedan fler och nu är jag helt fast! Både i puffarna och nakisarna. Nu sitter jag med en överbehårad och en puffmix xD Roligare ras får man leta efter! Och så tillgivna och underbara :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
pälli
2015-07-12 09:04
#1

Jag älskar rasen, sambon vill gärna ha en annan stor hund (rottweiler, mastiff, labrador osv) och det är inget mig emot. Vill också ha en stor och lite mer krävande hund i framtiden. Men jag är noga att poängtera att jag också kommer äga ännu en nakenfis i framtiden ;) Jag älskar rasen och vill inte bojkotta den för alltid.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Fridaaaa
2015-07-12 09:08
#2

#1 Ja ni får ha både och, kolla oss går utmärkt hihi

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pälli
2015-07-12 09:53
#3

#2 Åh gud :P Kostnader kostnader kostnader är allt jag ser 😃 Mat löser sig alltid men försäkring och pengar till veterinärkostnader är alltid ett krux att få ihop :P Kanske om vi äger en varsin hund skulle det kanske gå, dvs han står för ena hunden och allt vad det innebär och jag står för den andra. Skulle kanske funka då :P Haha. Men först… bebis och Molly xD

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Fridaaaa
2015-07-12 09:54
#4

#3 Haha xD
ja ni kommer att ha fullt upp ;) Bebisen får ha en "livvakt" sen ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pälli
2015-07-12 10:06
#5

#4 Haha eller så kommer bebisen sätta skräck i Molly (och katten). Rycka i svansen, jaga osv xD Hoppas vi kommer lyckas bra att lära ungen att hålla sig undan från djuren om man inte kan vara snäll mot dom… haha, kommer vara full rulle indeed. Om några år, då kanske vi har möjlighet och energi till en till hund. Vill ändå ha hemmet fullt av hundar, skulle helst vilja ha minst 4 stycken :P En egen liten flock. Men ekonomin och energin alltså, haha.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Fridaaaa
2015-07-12 10:13
#6

#5 Ja det är en "konst" att lära barn ibland 😉
Jag växte upp med en stor svart schäfer som jag stöttade mg mot när jag skulle gå mm :) Ingn skulle göra mig något ont tyckte han med :)

Skaffa hus ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
pälli
2015-07-12 10:42
#7

#6 Vad fint! :D Haha ja, om några år har vi sagt att vi ska slå till på hus :P Antagligen är detta sista lägenheten vi bor i eller så flyttar vi en gång till till större och sedan köper hus. Om typ 3-4 år :)

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Cahira
2015-07-13 06:13
#8

Rasen är underbar. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Petitua]
2015-07-15 10:37
#9

Mitt ordspråk under åren med Sylvester blev "Once you go nude you never go back"  och på den vägen är det. ❤️

Bjallstal
2015-07-16 17:02
#10

Jag skulle aaaaaaaaldrig ha en jäkla kines! När jag på grund av min reumatism fick sälja min häst ville jag ha en hund att pyssla med, men behöver en ras som inte behöver tok mycket motion de dagar jag mår dåligt och sambon kanske jobbar. Min käre mamma har alltid velat ha en kines då en vän till henne tidigare har fött upp i mindre skala. Jag gick med på att åka och titta. Ut på blocket och skk-köpa hund, hittade en annons som såg bra ut och låg lagom långt bort. Mamma ringde och pratade med uppfödaren om hur det låg till och hon sa att vi kunde komma och titta, känna lite på rasen utan att känna något som helst köptvång. Den helgen körde vi de 45 minutern upp till Laholm. Kliver ut ur bilen och utgående dörren på innergården kommer fyra små valpar rultande och uppfödaren efter dem. Smälte direkt, vi var dör i två timmar, mös, pratade och frågade massor innan vi tackade för oss och körde hem igen. Hann vara hemma i i typ 1,5 timme innan jag ringde henne och sade att jag ville ha puffpojken. Haha Så kan det gå, nu väntar vi på att kines nummer två ska bli leverans klar så vi kan hämta hem honom om två veckor, och vi kommer nog aldrig byta ras igen

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: