ÖVRIGT & OFF TOPIC

Kommer nog aldrig...

2015-07-11 09:44 #0 av: Fridaaaa

...byta ras känns det som!

Innan var jag "antinakenhundar", skulle absolut aldrig skaffa någon (någon fler som känner igen sig kring rasen eller andra raser).
Men så skaffade svärmor sin första, sedan fler och nu är jag helt fast! Både i puffarna och nakisarna. Nu sitter jag med en överbehårad och en puffmix xD Roligare ras får man leta efter! Och så tillgivna och underbara :D

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2015-07-12 09:04 #1 av: pälli

Jag älskar rasen, sambon vill gärna ha en annan stor hund (rottweiler, mastiff, labrador osv) och det är inget mig emot. Vill också ha en stor och lite mer krävande hund i framtiden. Men jag är noga att poängtera att jag också kommer äga ännu en nakenfis i framtiden ;) Jag älskar rasen och vill inte bojkotta den för alltid.

Anmäl
2015-07-12 09:08 #2 av: Fridaaaa

#1 Ja ni får ha både och, kolla oss går utmärkt hihi

Anmäl
2015-07-12 09:53 #3 av: pälli

#2 Åh gud :P Kostnader kostnader kostnader är allt jag ser Skrattar Mat löser sig alltid men försäkring och pengar till veterinärkostnader är alltid ett krux att få ihop :P Kanske om vi äger en varsin hund skulle det kanske gå, dvs han står för ena hunden och allt vad det innebär och jag står för den andra. Skulle kanske funka då :P Haha. Men först... bebis och Molly xD

Anmäl
2015-07-12 09:54 #4 av: Fridaaaa

#3 Haha xD
ja ni kommer att ha fullt upp ;) Bebisen får ha en "livvakt" sen ;)

Anmäl
2015-07-12 10:06 #5 av: pälli

#4 Haha eller så kommer bebisen sätta skräck i Molly (och katten). Rycka i svansen, jaga osv xD Hoppas vi kommer lyckas bra att lära ungen att hålla sig undan från djuren om man inte kan vara snäll mot dom... haha, kommer vara full rulle indeed. Om några år, då kanske vi har möjlighet och energi till en till hund. Vill ändå ha hemmet fullt av hundar, skulle helst vilja ha minst 4 stycken :P En egen liten flock. Men ekonomin och energin alltså, haha.

Anmäl
2015-07-12 10:13 #6 av: Fridaaaa

#5 Ja det är en "konst" att lära barn ibland Skämtar
Jag växte upp med en stor svart schäfer som jag stöttade mg mot när jag skulle gå mm :) Ingn skulle göra mig något ont tyckte han med :)

Skaffa hus ;)

Anmäl
2015-07-12 10:42 #7 av: pälli

#6 Vad fint! :D Haha ja, om några år har vi sagt att vi ska slå till på hus :P Antagligen är detta sista lägenheten vi bor i eller så flyttar vi en gång till till större och sedan köper hus. Om typ 3-4 år :)

Anmäl
2015-07-13 06:13 #8 av: Cahira

Rasen är underbar. Hjärta

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2015-07-15 10:37 #9 av: [Petitua]

Mitt ordspråk under åren med Sylvester blev "Once you go nude you never go back"  och på den vägen är det. Hjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.