Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 973 ggr
EternalWinter
7/5/15, 3:05 PM

Knölar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en valp hemma hos mig på ca 14 veckor. Hon är naken på kroppen förutom lite små fjun. Nu har hon fått små (knölar) ser nästan ut som finnar i nacken runt om där halsbandet har suttit. Vet inte vad det beror på har smörjt in henne med solskydd för barn då solen har stekt ordentligt här ett par dagar men det är bara i nacken som det blivit så. Hon har längre päls i nacken men den är väldigt gles, någon som vet vad det kan beror på samt vad man kan göra åt det? Tänkte ringa veterinär imorgon om de inte blivit bättre. Tack på förhand.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Annons:
Intehärutandär
7/5/15, 5:49 PM
#1

Det är finnar. Låt bli att smörja där och sätt gärna upp nackhåret då det är varmt ifall det är värmefinnar. Kolla över fodret, shampo och andra produkter Du använder.

EternalWinter
7/7/15, 5:39 PM
#2

Okej! Det ska jag göra, tack för svar :-)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

[Petitua]
7/8/15, 9:08 AM
#3

Du har ställt frågan om foder i en annan tråd. Bra, för i regel ligger det där.  Genom fodret kan du komma långt med finnarna. Blir det inte bra ändå, bör du gå till veterinär, men ge det tid först.  Det är onödigt att börja med medikamenter om det handlar om fodret och med tanke på att valpen får Doggi så är det rätt troligt att problemet ligger där.

EternalWinter
7/9/15, 1:16 AM
#4

#3 Ja, jag misstänkte att problemet låg där men finnarna kom även under de varmaste dagarna och jag har smörjt henne med massa solskydd så blev osäker, doggie är ju inget vidare foder så ska absolut byta ut det men hon kom till mig lite hastigt & lustigt då förra ägaren inte kunde ha kvar henne och jag ville inte göra hennes mage upprörd under all denna förändring. Har även ringt till vet och dom säger som du att prova byta foder och annars komma in om de inte blir bättre. Tusen tack för svar! :-)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Upp till toppen
Annons: