Annons:
Etiketttänder-och-tandvård
Läst 1139 ggr
emeliezan89
2015-06-23 16:29

min kines har tand problem

Hej jag har en kines på fyra år en tik som har tand problem jag borsta hennes tänder varje dag men hon är gul brun på tänderna och jag vet inte hur man får bort det eller hur man kan förebygga det har ni några tips?=).

Annons:
[[Boris Sager]]
2015-06-23 16:38
#1

Kineser brukar ha tandproblem. Om din hund redan ar 4 ar och har ganska mycket tandsten remommenderar jag att du bokar tid hos vet for ultraljud.

Fridaaaa
2015-06-23 16:39
#2

Får hunden råa hundben?

(la tråden i rätt kategori)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emeliezan89
2015-06-24 17:29
#3

jag brukar ger henne tuggben med kyckling om de gillar hon och jag har testat att ge henne vanliga hund ben utan kycklig och de gillar hon inte har en kräsen dam här hemma=)

emeliezan89
2015-06-24 17:30
#4

ska ringa vet imorgon=)

Fridaaaa
2015-06-24 17:34
#5

Testat råa ben? T.ex rå kycklingvinge?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wilbur]
2015-06-24 20:22
#6

0# Låter som vanlig tandsten. Det är supervanligt bland småhundar. Kolla tandköttet runt tänderna, ser det rött/svullet ut? Ömmar hon när du rör/trycker på någon av hennes tänder? Reagerar hon inte eller visar tecken på inflammation hade jag bara köpt en tandslrapa, skrapat rent tänderna och sedan sett till att hon har ordentligt med saker att tugga på. Bör nämnas att erfarenheten jag fått av veterinärer när det gäller småhundständer är enorma överpriser ens för en simpel polering. De letar tänder att dra ut "i förebyggande syfte" och det kostar skjortan. Så, har inte hunden ont / visar tecken på inflammation så är det betydligt mycket billigare att göra själv. Det är dessutom inte särskilt svårt med en nypa sunt förnuft.

Annons:
[Petitua]
2015-06-25 06:46
#7

Jag hade gått till veterinären för att putsa rent eftersom det tydligen är ganska mycket nu och sen skulle jag hålla efter det själv med PlaqueOff och en "fingertuta" på daglig basis. En tandskrapa kan också vara bra att ha hemma om det skulle behövas någon gång. 

"PlaqueOff Animal är ett kosttillskott framställt från en ishavsalg som har förmåga att påverka och avlägsna munbakterier så att tandstenen blir porös, lossnar av sig själv eller går lätt att avlägsna vid vanlig tandborstning. Eftersom munbakterier är orsaken till dålig andedräkt kommer PlaqueOff även att minska den dåliga lukten."

LYCKA TILL

emeliezan89
2015-06-26 23:21
#8

tack=) vad kan man hitta plaque Off för någon stan?=)

[Petitua]
2015-06-27 09:34
#9

#8 Jag köpte nu senast på Lantmännen/Granngården. Djuraffärer har också, så även veterinär, men där är det lite dyrare.

I affär är priset 199 kr för 60 gram och med våra små hundar så räcker en sån burk i över 3 år.

På Apotea, bästa Internetapoteket, kostar en burk 144 kr med fri frakt hur lite man än handlar för. 

http://www.apotea.se/plaqueoff-animal-60-g

emeliezan89
2015-07-08 21:30
#10

Tack så mycket för tipset=) ska betsälla den =)

Upp till toppen
Annons: