Annons:
Etikettfoder
Läst 2194 ggr
[Pandapuh]
5/24/15, 11:47 AM

Mat rutiner?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för mat rutiner?: Ger ni en gång om dagen eller fler? Hur mycket mat? Hur stor är hunden? Vad har ni för foder? Vad tycker eran hund om fodret? Osv :)

Annons:
Intehärutandär
5/24/15, 11:57 AM
#1

Tre ggr/dag. Ca tre dl totalt. Doggy junior + vuxen blandat. Han älskar fodret och är väldigt petig. Provat div sorter och prisklasser, men detta äter han glatt av. Han får mat av oss också ibland. T ex om vi haft fisk eller rent kött.

Fridaaaa
5/24/15, 12:00 PM
#2

Två gånger per dag: Morgon mellan 7-9, kväll mellan 18-20 ungefär
Nordic färskfoder och mush vaisto
Roxy: 4,6 kg. Happy: Runt 3,5 kg (inte vägt henne på ett tag)
De älskar maten. Roxy vill dock inte alltid äta frukost så tidigt men hon har alltid varit sån, då får hon det senare.
Ger 345 kr för 15 kg färskfoder. Mush kostar ca 169kr för 3 kg.
Rå äggula på maten 1-2 ggr/vecka får de också

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Pandapuh]
5/24/15, 12:06 PM
#3

Chanels rutiner: Jag ger henne en gång om dagen, under eftermiddagen. Jag hade velat dela upp hennes måltid i två portioner (morgon och kväll) men är alldeles för morgontrött för det. Hon ska egentligen bara ha 150 gram, men eftersom hon fortfarande behöver gå upp lite i vikt så får hon 200 gram. Senast jag vägde henne låg hon på 4 kg men hon har gått upp lite sen dess. Hon får Pure Naturals färskfoder i olika smaker utblandat med ca 50 gram av Mjau's kattburkmat. Idag fick hon gris med lite nöt och kyckling. Hon tycker fodret är okej, hon gillar det bäst av de som vi testat hittills.

[Pandapuh]
5/24/15, 12:08 PM
#4

Betalar 25 kr för 500 g.

Animustassar
5/25/15, 9:52 AM
#5

Justice äter 'n så länge 3ggr om dagen… 

Jag skulle vilja att han åt typ kl 08- 13- 20

Men han är så satans morgontrött att det brukar snarare bli att han äter frukost 11-12 middag 15-17 och sen blir det kvällsmål 22-23…

Justice äter Mush Vaisto och egen kompnerad BARF :)

// Jenny and the tassiliciousCool

MaaariaS
5/26/15, 1:36 AM
#6

Max äter två gånger om dagen,efter vi har gått ut första rundan och sen på kvällen.

Han äter brit care torrfoder uppblött och blandar det med profine burkmat för att han ska få i sej så mycket vätska som möjligt då han dricker dåligt.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Roxie
5/27/15, 8:50 PM
#7

2ggr/dag - klockan 7 på morgonen och kl 19 på kvällen, oftast.
Indy väger 7,6kg och äter Vom og hundemat eller Mush vaisto, hon älskar båda sorterna.

// Sofia

Upp till toppen
Annons: