Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 1136 ggr
Fridaaaa
5/19/15, 11:40 AM

"Innedagar" - hur aktiverar ni?

Hur aktiverar ni era hundar om det är skitväder så det inte går att göra så mycket ute? Eller om ni har hundar som inte direkt uppskattar regnet?

Vill gärna ha inspiration 🙂 Happy avskyr regnet så går inte att göra någonting direkt med henne annat än uti trädgården snabbis eller snabb promenad. Roxy gillar inte när regnet öser ner 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Mr Raja
5/19/15, 1:05 PM
#1

Ja vilken bra tråd. Jag behöver fler uppslag jag också till en liten 8 mån nakenblandis som jsg bara haft några dagar och nu kom regn o rusk. Jag har ett tips att byta med :) Min jycke kastar i sig maten så jag ger honom en liten petflaska med lite torrfoder dom han måste klura ut hur han ska få ut. Man måste kolla så de inte börjar springa omkring med flaskhalsen i munnen bara ifall de hoppar ner från en soffa så blir det farligt så detta är en golvlek i första hand

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

MoaE
5/19/15, 5:06 PM
#2

Brukar göra lite enklare övningar med klickern. Ställa en låda på golvet som de själva ska komma på att det ska gå upp på eller kliva i och liknande övningar :)

Cahira
5/19/15, 7:12 PM
#3

Klickerträning, balansträning, använda näsan genom att gömma godis högt och lågt (för de som är vanare att kunna söka även uppåt), slita itu äggkartonger, mjölkkartonger, toarullar (alla med godis i), hundpussel från t.ex. nina ottosson, och kaffe/tesöket jag nämnde häromdan. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Mr Raja
5/20/15, 6:51 PM
#4

#kan du inte skriva här om kaffe och te söket? Hittar det inte nu med mobilen och vet ej hur du menar.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Cahira
5/20/15, 10:29 PM
#5

#4 Jag ska fixa ihop något inom några dagar, lovar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: