Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 1617 ggr
denisehermansson
2015-04-11 14:01

Vad tränar ni med era kineser?

Jag har en mycket arbetsvillig och energisk liten hund som vill ut och springa och rusa. Vi brukar ut och cykla och det gillar han, nästan så han vill dra cykeln så tankarna har gått till att träna lite drag framför kickbike/cykel i framtiden. Men har inte sett någon som gör detta med mindre hund. Är det någon här som tränar drag på detta sätt? Vill gärna se bilder! :D 

Ska börja med agility i sommar, Dogparkour har vi börjat lite smått med - vi vill göra allt! Skulle också vilja köra weightpulling/dragweight, någon som gör detta? :) 

Skickar massa bilder, gärna på andra aktiverings och träningssätt som jag inte har nämnt! :D


Annons:
Fridaaaa
2015-04-11 14:05
#1

Med Roxy (kines/pappis) tränar jag Dogparkour, lite trix, ute mycket i skog och mark och går. Sommartid för hon simma/bada också. Inte hunnit cykla så mycket med henne.

Happy är mest promenader och lite Dogparkour och vardagliga grejer

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2015-04-12 02:05
#2

Jag har sett weightpull kineser så nog går det alltid! Hitta en bra sele och värm upp, vandra av och stretcha samt successiv uppbyggnad och bra leder så fixar ni det galant. :)

Kommer träna dog parkour med min Frodo när han mognat till sig lite mer. Han är så oförsiktig att jag vill inte att han klantar sig.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-05-18 05:29
#3

Putt! Vi tränade kaffesök idag och det gick jättebra! Och ska börja lite andra aktiviteter i sommar med. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2015-05-18 06:59
#4

#3 vad innebär kaffesök? :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FjantYoda
2015-05-18 16:40
#5

min brukar få cykla, så lite "hobbyagility" försöker få lydnaden att sitta så pass bra att vi vågar visa oss bland folk och träna mer seriöst men lydnadstjafs är inte hans favorit ;) 

har funderat på att testa weightpull å tja han har dragit cykeln utan mig på en kort bit och verkade tycka det var skitkul 😃

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Cahira
2015-05-18 19:42
#6

#4 Tänk narkotika eller explosivsök i polis eller militära fast de söker kaffe (eller te) istället för farliga substanser. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Fridaaaa
2015-05-18 19:54
#7

#6 Aaa misstänkte nästan att det var något sånt. Låter intressant 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2015-05-18 20:29
#8

#7 Frodo ÄLSKAR det! JD är lite för grön än och Ixxi tycker "Men jag SA ju att den fanns där, är du slö i huvudet eller? Får jag min godis eller inte?" och tycker 3 ggr räcker. :) 

Apache har inte fått ordning på att använda nosen än och inte Digger heller. Men det är askul! Jag kan ta lite bilder på hur jag gör. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2015-05-19 08:50
#9

#8 Ja jättegärna! Kanske skriva en artikel om det? 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2015-05-19 11:37
#10

Någon som vill ha glass? 😂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2015-05-19 19:09
#11

#9 Ja kanske det! Ska se om jag kan ta mig tid nån dag. Kan lägga upp både här och där. :)

#10 Jatack snälla Roxy! 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2015-05-19 19:10
#12

#11 Ja gör det bara om du känner för det och när du har tid i så fall 🙂

Hon skickar med express 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: