Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 961 ggr
Fridaaaa
2015-03-23 09:14

Så stolt!

Var ner till mina föräldrar igår, första gången som Happy var med. Jag visste att hon skulle reagera på min familjs hund Liston (nuffe/landseer) och det gjorde hon. Morrade och nafsade efter honom. MEN tog inte lång stund innan det vände, hon hon gick vid honom, försökte leka med honom och så. Tror hon kände trygghet från Roxy med som visade att "han är inte farlig". Så supernöjd med gårdagen!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Animustassar
2015-03-23 21:01
#1

oooh vad roligt! alltid kul när det går bra! :D

// Jenny and the tassiliciousCool

Fridaaaa
2015-03-24 09:29
#2

#1 Ja känns toppen! 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sthlmshundarna]
2015-04-04 15:23
#3

Brukar hon vara aggressiv eller? Är det vanligt att kineser brukar vara så där eller är din hund ett undantag?  Min kinesblandning och den jag hade innan hemma funkar jättebra med alla hundar, skulle aldrig försöka starta bråk så blev lite förvånad. 

Eller du kanske bara menar att hon tyckte hunden var jobbig och sa ifrån att hon inte ville leka, men det är ju fullt förståeligt i så fall och då tycker jag man ska låta hunden vara….:) Men trevligt att de kunde leka sen i alla fall!

Fridaaaa
2015-04-04 17:03
#4

#3 Happy hamnade hos en familj där vi anar att karl i huset inte var så snäll mot henne så uppfödaren tog tillbaka henne: De sa även att det var fel på henne (bajsade och kissade inne när hpn var 8 månader t.ex)

Hon har varit väldigt försiktig mot främlingar och så men blivit mycket bättre sedan hon kom till oss. Aldrig aggresiv men rädd av sig.  Och inte van vid stora hundar heller (annat än vår stora då), men släpper lättare och lättare nu 🙂 Roxy som är framåt och gillar nya och även flertalet andra hundar tror jag är stor hjälp för henne också.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sthlmshundarna]
2015-04-04 17:08
#5

åh vad tråkigt att det blev så för henne! Kul att någon som bryr sig tog henen :)  Däremot tycker min kinesblandning att hundar som rör på sig är vääldigt läskiga så då skriker hon.  Jo faktiskt nu när jag tänker efter har jag träffat en kines som var aggro men det verkar vara mer ovanligt än vanligt i alla fall….

Fridaaaa
2015-04-04 17:12
#6

#5 Ja psyket på kineserna är bättre nu än förr. Förr var dem mer osäkra osv än vad dem är nu, så upplever jag det i alla fall.
Svärmor skulle ha henne hemma hos sig först men Happy tyckte att det var jobbigt med så många hundar plus stimm som kan bli med yngre barn (hon har tvillingar på 8½ år), så hon frågade om hon kunde bo här 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
MoaE
2015-04-04 17:14
#7

#6 upplever precis samma sak som dig. Seriösa uppfödare idag är väldigt måna om temperamentet och det har därför blivit mycket bättre :) Happy har verkligen hamnat i ett bra hem nu!

Fridaaaa
2015-04-04 17:15
#8

#7 Är skönt att det går framåt med aveln tycker jag 🙂
Tack! 🌺 Hon är inne i en sån härlig "trotsperiod" nu, känns som att hon är överallt och klättrar osv xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: