Annons:
Etikettvalp-hundköp
Läst 2353 ggr
emeliezan89
2015-01-05 13:45

svårt att välja hundras till en chinese?

Hej jag har en powder puff  flicka på 3år och till sommaren ska hon får en kompis en tik men sen är ju de vilken ras passa ihop med en chinese vi har funderat på en chinese till eller en springer spaniel , men det är svårt med hund val eftersom jag vet inte vilka som går ihop med en chinese bra  och vill ha en som man hänga med på äventyr och i skogen med och fundera på att ska ställa ute valpen senare med och den ska gå bra ihop med barn  också då jag har många små kusiner  och jag vill gärna ha barn med i framtiden med . vet ni någon  som går bra ihop med en kines?=)

Annons:
Fridaaaa
2015-01-05 14:17
#1

Tycker det beror mycket på individen.
Vi har t.ex en sankt bernhard med vår papillon/puff. Hon älskar småhundar och är det hon fungerar allra bäst med. Men de har olika energinivåer men fungerar bra ändå. 

Ang hur pass de är med barn är också väldigt individuellt på en hundras. 
Du får tänka ut vad du vill göra med hunden förutom uställning och skogen då: Pälsvård, storlek mm.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Estelle13]
2015-01-05 17:10
#2

Jag har två storpudlar tillsammans med två kineser och det funkar jättebra. Storpudeln är en fantastisk ras och mångsidig på alla vis, finns nog ingenting som man inte kan göra med en pudel. Glada och lekfulla hundar som alltid vill vara med och vara till lags. De är underbara  största skillnaden mellan pudlarna och kineserna är att pudlarna kräver mer fysiskt men är mkt lättare att ha och göra med på ett psykiskt Sätt, gladare och mer framåt och tackar inte nej till nån aktivitet som erbjuds. Pudeln kräver en hel del pälsvård framförallt om man vill ställa ut.

För att ha en pudel i full utställnings päls krävs stort engagemang och intresse för pälsvård. springer spaniel är en ras som kräver mkt aktivering om du inte redan visste det 

Mina pudlar älskar att springa lösa i skogen och har hur mycket energi som helst, de är som två galna studsbollar :-)

Cahira
2015-01-05 19:52
#3

En till kines. ;) 

Nämen, de är anpassningsbara, välj ras som passar familjen bäst så löser sig resten. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Felill
2015-01-06 23:02
#4

Kineser brukar gilla kineskompisar :) Annars är de rätt anpassningsbara :)

FjantYoda
2015-01-19 20:45
#5

Yoda får alltid något speciellt i blicken då han ser en annan nakenfis, däremot är hans största kärlek i livet mammas Eng springer spanieltik

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Fridaaaa
2015-01-19 20:46
#6

Såhär kan det se ut :D En sankt bernhard, en papillon/puff och en kines 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Cahira
2015-01-19 21:02
#7

Men titta, Lillan har fått valpar! 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2015-01-20 09:27
#8

#7 Haha Japp! 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: