Annons:
Etikettundersökningar-kluringar
Läst 1934 ggr
Fridaaaa
12/14/14, 9:43 PM

Era hundar med barn

Hur är era hundar med barn?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
12/14/14, 9:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Roxy älskar barn!
Idag var sambon lillasyster här med sin pojk på knappt 5 månader, första gången Roxy träffar honom och hon var överlycklig! Fjäskade och så🙂 Så skulle vi skaffa barn skulle det inte bli problem. Träffar vi barn på stan och så blir hon överlycklig!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
12/15/14, 5:36 AM
#2

Avskyr! Han verkar avsky alla som inte är jag. 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

tildiis
12/15/14, 12:22 PM
#3

Han älskar små barn, blir helt till sig när man möter barn ute och vill hälsa och så. Men äldre barn bryr han sig inte om mer än han gör med vuxna människor 🤔

MoaE
12/15/14, 2:36 PM
#4

Min lilla grabb är ju ganska feg och gillar inte nya människor överhuvudtaget. Speciellt inte barn som har ett annat rörelsemönster än vuxna.

Rebornlady
12/15/14, 8:43 PM
#5

Min får inte träffa barn eftersom hon är så nafsig, när vi har kalas och det är barn med så får hon sitta i sin bur.

Intehärutandär
12/17/14, 4:13 PM
#6

Avskyr 2-12 åringar typ. De är för flaxiga, gapiga och går bara på. 

Han träffar sällan barn, då min son är 15 år.  Styvdottern på 5 år älskar Spike och springer efter honom, vilket han inte vill. Styvsonen på 9 år bryr sig inte, så det går bättre. Grannen på 8 år med adhd hatar han och morrar bara han ser - för han är gapig och flaxig. Grannen bredvid honom på 11 år är lugn och har egen hund, han är en favorit hos Spike. 

Sedan finns det utländska barn som hetsar honom vid staketet, kastar sten in på vår gård, skäller tillbaka osv  som gjort honom otroligt skeptiskt till små barn han inte ser ordentligt bakom staket, häck och låga saker. Har sagt åt ungarna så många ggr, men de är trögfattade. Numer säger jag åt dem att de får skylla sig själva om de kommer hem med kortare händer…

Annons:
[Estelle13]
12/17/14, 7:37 PM
#7

Ingen av våra tre kineser har direkt gillat barn, tror att de beror på att hundarna känner på sig att barn är opålitliga och blir då osäkra och morrar/gör utfall.

Har tillomed hänt att en av dom ( hon som inte längre finns) har huggit åt barn.

Kineser är ju väldigt speciella, allt sker på deras villkor.

Fridaaaa
12/17/14, 10:14 PM
#8

#7 Träffat många kineser som varit/är mycket barnkära 🙂 Tror personligen det hänger mest på individen och inte rasen men är vad jag tror och upplever i alla fall 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[vdotrota]
12/18/14, 8:51 AM
#9

Det är individuellt. Våra barn älskar hon ;) Men okända barn är det varierad reaktion på. Vissa gillar hon andra är hon väldigt neutral mot, precis som med vuxna individer.

Fridaaaa
12/18/14, 10:00 AM
#10

#9 Är som vår Sankt bernhard, hon gillar min sambos småsyskon samt hans ena systerson men inte andra barn direkt och inte hans storasysters barn

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Roxie
12/21/14, 9:25 AM
#11

Indy älskar också barn. Min sambos fyra brorsbarn (1-7år) är favoriter :)

// Sofia

FjantYoda
12/22/14, 1:34 AM
#12

Rädd, tyvärr! Det gör de inte bättre av att vi har nå jäkla skitungar vars föräldrar jag aldrig sett i närheten av barnen som kommer och jagar oss samtidigt som dom skriker! 

Försökt förklara att man bara får klappa om man beter sig på ett sätt som inte gör hunden rädd, men barnen där verkar sakna något innanför pannbenet för de fastnade inte!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[JeanetteK]
12/26/14, 1:50 PM
#13

Min Zero äääälskar barn. Om han fick skulle han slicka på dom och leka med dom för alltid. Han är lite för stor för att vara så kär i dom som han är. Små barn brukar bli lite överväldigade av honom. Barn runt två år brukar vara lagom långa för att få hans svans i ansiktet. Han är en flatte och är lycklig och viftar med hela kroppen. Lite äldre barn som vill springa och kasta pinnar och bollar är det bästa han vet.

Annons:
Bjallstal
12/27/14, 9:19 PM
#14

Min verkligen älskar barn. Alla åldrar och vad dem än gör haha piper när en dagisgrupp går förbi och samma sak med barnvagnar. Mina småsyskon och kusiner 7-3,5 år) är hans favoriter. Springer efter dem och ska vara med i all dem gör.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

molam
12/27/14, 10:15 PM
#15

RÖstade innan jag sett att Det var Kineser i fokus jag har inte sånna xD Men våra älskar ändå barn :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Fridaaaa
12/30/14, 3:14 PM
#16

#14 Ja Roxy blir helt tokig om en förskolegrupp skulle gå förbi henne 😃 "leka" hhi

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MaaariaS
12/30/14, 10:44 PM
#17

Max älskar barn från när dom har börjat gå,krypande barn är läskiga.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Mr Raja
5/20/15, 7:21 PM
#18

Min lilla blev ju julklapp till en fyraåring nu i julas. Det om något borde väl ha gjort honom barnvan - eller hur. (Det var ingen fråga) jag blir så arg nör jag tänker på det! I alla fall, Han har lagt till sig med ett säkerhetsbeteende som går ut på att skrika nåt så högt Och hjärtskärande då ett barn försöker klappa honom, och sprattlar samtidigt som de lyfter. För då släpper de genast. Eller kastar, lite som det råkar bli… Jag vet inte om han gillar barn, men jag tänker inte utsätta honom för dem i onödan. Min dvärgpinscher gillar inte mindre ungar som är påflugna och har aldrig gjort utan går därifrån. Han har också varit utsatt för stenkastande barn vilket jag genast tog tag i med hjälp av skuld och skam, presenterade hundarna etc och de fick massor av information om hur man passerar hundar som skäller. Efter det slutade de. De var själva rädda. Och själv gillar jag inte okända småbarnsföräldrar som envisas med att presentera min dp för sin unge om de passerar vår inhägnade uteplats - de tycker han ser så snäll och rar ut där han sitter tyst och blickstilla och vaktar vår gård. vet inte hur många gånger jag fått stoppa sådant. Jag brukar fråga dem om de hade gjort likadant om han varit en dobermann.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Upp till toppen
Annons: