Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdom
Läst 987 ggr
Fridaaaa
2014-12-11 12:30

Veterinärbesök i måndags för Roxy

Roxy i måndags efter veterinären <3

Varit hos veterinären i måndags med Roxy. Upptäckte under helgen att det hade blivit som en knuta eller liknande precis under två spenor. Ömmade också så ringde veterinären direkt på måndag morgon och fick en tid samma dag kl 15. Han kände försiktigt och det ömmade rejält. Frågade om ålder och så, och när jag sa att hon bara är 1 år så sa att han cancer är det troligtvis inte, för ung, vilket kändes så himla skönt. Så fick vi skriva på en lapp och han tog henne för att söva och kolla vad det var. Ena ”sköterskan” kom ut och sa att det var en böld så tog längre tid än vad de trodde först. Så fick vänta en stund där. Roxy blev så glad när hon vaknat och kom ut till oss ♥ Hon hade även infektion (misstänkte det). Antibiotka i minst sju dagar och smärtstillande minst sju dagar plus då tratten minst sju dagar = inte så glad hund. Förstår henne! ♥ Nu sitter hon på sin bädd och är inte alls glad men jag är glad att det inte var en tumör i alla fall. Infektionen sa veterinären var ganska allvarlig men brukar bli bra med antibiotika utan komplikationer. Så nu håller vi tummarna att hon blir bra snart min snutta ♥ Märkts på henne i helgen att det är något som inte har stämt 100% och nu har vi fått svaret. Vart så orolig. Min prinsessa ♥ 

Hon är piggare nu och börjar bli sig själv mer och mer. Inte så bra aptit än men stod att hon kunde få sämre aptit som biverkning. Imorgon ska jag ringa och få tid för återbesök på måndag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Cahira
2014-12-12 01:23
#1

Skönt att det inte var överdrivet allvarligt! Det är så läskigt att hitta bulor sådär!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2014-12-12 10:26
#2

#1 Ja sjukt läskigt, jag tänkte allt möjligt och böld var nog det enda jag inte tänkte på xD Men hjärnan ställer nog in sig på det värsta när det är ens "bebisar"  😛

Återbesök på måndag, se vad de säger då. Hon är betydligt piggare nu i alla fall 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2014-12-14 03:44
#3

Skönt att hon är piggare! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2014-12-14 10:13
#4

#3 Ja är superskönt! Spänd på vad de säger imorgon om det behövs fortsatt behandling eller inte.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2014-12-15 05:26
#5

Håller tummarna!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2014-12-15 09:54
#6

Idag gäller det. Men tror det kommer gå bra. Hon är sitt vanliga jag: envis, trotsig, busig, retlig 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
MoaE
2014-12-15 14:38
#7

#6 Skönt att hon är sitt vanliga jag! Håller tummarna för goda besked👍

vallhund
2014-12-15 15:30
#8

Stackars voffa!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fridaaaa
2014-12-16 10:37
#9

Goda besked igår! Hon är frisk och fick sista dosen medicin igår kväll 🙂 Han tog även tempen, kollade tänderna och lyssnade på hjärtat också och kände igenom henne men han var jättenöjd 🙂 Och Roxy skötte sig utmärkt, vilket jag är glad över, bra träning för henne med att kollas igenom av andra än oss också 🙂
Hon stilade för han i receptionen med, stod på bakbenen för att kolla vad han gjorde haha.

Julrosett hade hon i luggen med 😉 Efteråt var vi inom sambos farfar med på hemvägen och han blev så glad att Roxy var med och att hon var frisk igen 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2014-12-16 10:41
#10

Vad skönt med goda nyheter! Hejja Roxy!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2014-12-16 10:42
#11

#10 Känns så himla skönt! Och hon är 100% sig själv igen vilket är så skönt. 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaE
2014-12-16 10:58
#12

Härligt! Fina  Roxy❤️

Fridaaaa
2014-12-16 11:00
#13

#12 🤗

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: