Annons:
Etikettpowder-puff
Läst 2675 ggr
Nevina
2014-10-21 14:27

Vilken trimmer till ansikte?

Hej. Jag visste inte vad jag skulle välja för kategori, det fanns ingen för pälsvård. Om tråden ligger helt fel så får någon gärna flytta den. Jag söker en trimmer till min Powder Puffs ansikte. Jag vill inte raka ner pälsen helt, utan bara trimma ner den lite. Jag vill att skäret ska vara litet så att det blir lätt att använda i ansiktet och så vill jag att det ska finnas olika längdinställningar. Jag tar gärna emot tips på både billiga apparater och de som kostar dryga tusenlappen. Så kom med tips på maskiner som ni tycker är bra! Tack på förhand!

Annons:
[Wilbur]
2014-11-04 22:58
#1

Öob har en bra som jag använder till mina två puffar. 160-180kr. Lätthanterad, smidig, tre olika plasthuvuden om man vill trimma och även skäret går att ställa in. 4-5 cm bred där den har kontakt med hunden. Betydligt tystare än en stor värsting för några hundra. Har haft min sedan maj, dammsuger den var gång jag använt den i förebyggande och den är som ny fortfarande. Låda + vass frisörsax + grov borste + smörjmedel + tre huvuden och en "tyst" sladd-trimmer för under tvåhundra kronor! Bättre blir det inte!

Nevina
2014-11-04 23:17
#2

Tack så hemskt mycket för det tipset och beskrivningen! Jag ska åka till ÖB och kika efter den! Vet du vad apparaten heter?

Fridaaaa
2014-11-05 10:29
#3

Den på Ö&B tycker jag personligen inte var bra. Här finns ialla fall bara en, och den var värdelös tyckte jag 😕 Hade visserligen den till övriga pälsen också men ändå.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Yanni3
2014-11-05 19:59
#4

Den på Ö&B använder jag på min nakenfis också ( hårighetsgrad 3 så ganska hårig) och jag tycker den funkar utmärkt! Har haft den sedan i våras/ tidig sommar och trimmar hela hunden 1 gång i veckan. Städar och smörjer efter varje gång. Funkar som när jag köpte den. 😃

Fridaaaa
2014-11-05 20:02
#5

Jag fick byta min 2 ggr sedan tröttnade jag och fick pengarna tillbaka istället :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2014-11-06 01:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har en Wella Contura för människor till Frodos ansikte. Det följde med distanskammar men jag vill ha slätrakat i ansiktet så jag har inte testat distanskammarna. Jag är mycket nöjd! Passar bra i handen och tystgående. Tycker den är pålitlig. 

Smörjer på aloe vera efteråt som after shave.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Wilbur]
2014-11-12 16:02
#7

 2#Ja, det är en Voltage modell Bello :)

Jag klipper ju för utställning, ansiktet under tassarna och vid snoppen, öronen på den lilla. 

3# Den fungerar perfekt för mig som kör traditionell "puffklippning" iallafall.

Jag vet inte hur du klipper ner när du klipper, men jag klippte ner min Shi-tzu med denna och det gick hur bra som helst!  Jag jobbar mig nedåt för att skona maskinen, det är klart man inte kan sticka in den rätt i lång oklippt päls och tro att den ska fungera som en Moser!
För underhålls-trim som krävs i ansiktet och ovannämnda ställen är den prisvärd och enkel! Perfekt för den som vill ställa ut :)

Fridaaaa
2014-11-12 16:05
#8

#7 Ja var inget fel på den så länge den vill fungera som sagt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: