Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 1122 ggr
MoaE
2014-10-19 11:59

Tik eller hane?

Ja vad har ni för något och varför valde ni just tik/hane? Hur tänker ni med fördelar och nackdelar hos de båda könen?

Annons:
Fridaaaa
2014-10-19 19:16
#1

Valde tik då vi hade en tik sedan tidigare, tycker det var lättare än att behöva passa på löp osv och sedan föll vi får en tik också i den kullen. Jag ser lika många fördelar & nackdelar med båda könen, jag går främst på personlighet mm.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2014-10-20 02:37
#2

Jag gillar båda två på sina egna vis. Tikar mognar snabbare, hanar (i min erfarenhet) är mammigare, tikar har lättare att hålla sig men också lättare att få urinvägsinfektion (uvi) medans hanar istället har svårare att passera kristaller (t.ex. njursten) då urinröret är längre och smalare. Tikar kan bli griniga runt löp och bli skendräktiga, hanar kan jucka på saker under puberteten. Inte alla som gör det men värt att nämnas på båda parter. Tikar kan bli gaggiga gummor och hanar kan bli goa gubbar. 

Självklart finns det undantag och det finns fler grejer med. Men båda sidor har sina underbara bitar och jag gillar att ha både och. :) Jag väljer individ snarare än kön. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MoaE
2014-10-20 15:32
#3

#1 #2 Intressant att läsa, men jag håller med er båda om att det viktigaste är individen. Väljer snarare på det jag med :)

Upp till toppen
Annons: