Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 1205 ggr
[Ellenme]
2014-06-19 07:27

Hur långt går ni?

Hur långt går ni med era hundar? 🙂

Molly har börjat få enorm motion nu för tiden. Jag och sambon brukar ta en långpromenad/dag på cirka 60-90 minuter vilket resulterar i 4-6 km/dag. Utöver det får Molly ungefär 20-30 minuters mer promenad de andra gångerna.

Annons:
Fridaaaa
2014-06-19 08:25
#1

Som max har vi gått 7 km jag & Roxy, men håller oss på 4-6 km i regel på en runda. Men börjat öka mer så smått nu när hon blir äldre.

Går 1-3 promenader i snitt/dag. Annars är det aktivering i trädgården också.  Går i långlina. Ibland blir det promenad i stan också när vi miljötränar och kör dogpakour.

Har flertalet skogsvägar bland annat att gå på 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bjallstal
2014-06-19 09:37
#2

Brukar gå två-fyra rundor på 2-3 km samt en på lite mer än sex km :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Nude]
2014-06-19 19:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vi hamnar på 8-12 km/dag. Det varierar lite beroende på väder. Den längsta, 1 g/dag, är på 4-6 km. På morgonen innan frukost, går vi 2-3 km  och lika långt blir det under eftermiddagen då han åter ska "vandra för maten". Vi går aldrig mindre än tre rundor.

Behovet är lika mycket mitt för när jag nån gång bestämmer mig för en kortis innan vi går ut, så kan det bli väldigt långt när vi väl är igång. 😃

Cahira
2014-06-19 20:07
#4

Finns inga riktiga promenadvagar har utan bara en vag som vi kan ga pa och vanda hem. Brukar cykla den pa morgonen for att starta dagen och sedan ar det losdrift pa garden som galler. :P Men ar val runt en timme om dagen minimum och busar och annat.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Ellenme]
2014-06-26 11:40
#5

Härligt att höra att ni motionerar era vänner! 🙂

Sen jag vart sambo så går vi typ 8 km på en runda… börjar vänja mig, mycket trevligare att gå med nån liksom. Förut var det mer ''ÄR DU GALEN?! Kan vi gå hem nuuuu?'' Haha. Men när hälsan psykiskt blir bättre så orkar man mer fysiskt och Molly…. jösses vad hon mår bra nu för tiden och bygger fina muskler!

pkml
2014-07-01 16:01
#6

Vi går 8 km / 2 ggr dag sen en 2 km/morgon sen en kiss på tomten där i mellan ^^ En gång i veckan har vi vår 1,5 mils runda och den uppskattas :)

Annons:
Spiritinthesky
2014-07-07 20:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tosca har blivit en liten stallhund. Så hon springer mest lös hela dagarna förutom en kortare morgon och kvällspromenad :)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[Nude]
2014-07-09 13:53
#8

#6 Maffigt! Hos oss är det mina fysiska begränsningar som sätter standard. Jag har försökt mig på tvåtimmarspromenader, men det kostar för mycket efteråt. :( Dessutom är Sylvester nöjd med det han får. På kvällen vill han inte alltid gå så långt för han är nöjd med det som dagen gett honom.

Upp till toppen
Annons: