Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 1021 ggr
Dexterr
6/11/14, 10:51 PM

Feber o Dexter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte vad som hänt med Dexter.. Han är absolut ingen krävande hund utan jag får han att gå igång typ lekao träna. Men igår natt fick jag hög feber o hela dagen har han vart så rastlös, känner inte igen han. Sambons mamma tog han på långpromenad o han busa med två hundar. Dessutom ska han alltid attackera mig o hoppa på min mage som gör så ont.. Jag orkar verkligen inte ens ta mig upp ur sängen, fattar inte varför han är sån just nu! Har ni några tips hur man ka få han lugn ? :)

Annons:
Intehärutandär
6/12/14, 9:48 AM
#1

Jag tror att han vill få igång dig, att din sjuka för honom är att Du är döende och att han puffar och härjar med dig så kanske Du kommer tillbaka. 

Låt någon gå långpromenader med honom och hjärngympa, så han blir trött med. 

Spike är van med att jag ligger mycket i sängen, så han lägger sig alltid nära och accepterar.

[Nude]
6/14/14, 9:09 AM
#2

Hunden har ett sjätte sinne och de är otroligt känslig för våra sinnesstämningar och de energier vi sänder ut. När du har feber är du försvagad och då är det hans plikt att försöka ta över och skydda flocken.

Jag har precis behandlat min rygg efter en vurpa på isfläck för 1½ år sen. Olyckan gav mig ett lite snett bäcken som jag inte visste om. Smärtan som kom långt efteråt blev bara värre och värre så till slut var det chiropraktor som gällde.

Jag hade så vansinnigt ont, så värktabletter inte hjälpte. Det gjorde att jag spände mig under promenaderna, stönade av smärta och trampade jag snett, kom det höga AJ-rop.

Det här märkte förstås Sylvester på en gång. Hundar döljer sina skador, men det kunde inte jag, så han visste att jag var försvagad och i hans lilla hundvärld, som endast består av instinkter, reaktioner och känslor, så skulle han nu sköta allt.

Han fick återfall i en del negativa beteenden. Skitjobbigt eftersom jag hade så ont. Nu har det gått ytterligare några veckor,  läkningsprocessen är i full gång och jag har återtagit rollen som stabil, trygg och pålitlig matte.

Upp till toppen
Annons: