Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 1155 ggr
Cahira
2014-05-25 03:50

Smuts yay or nay?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker era kineser om smuts och väta?

Jag var beredd på en fisförnäm hund som Ixxi men oj vad fel jag hade. Han rullar i allt, till och med sin egna hundmat. Han springer i vattenpölar och lera och rullar sig i allt som luktar päckel. 🤪 Han är en riktig liten lortgris! 

Och regn? Tror inte han märker när det regnar.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Ellenme]
2014-05-25 07:30
#1

Molly går inte i vattenpölar utan går runt dom eller hoppar över dom. Att gå ute när det nyss regnat är ingen höjdare då hon får massa smuts på magen.. men efter att jag varit envis och tvingat henne att härda ut så går det an 😛 Att gå i regn är ingen höjdare heller men duggar det bara så är det chill. Har en väldigt ''ömtålig'' dam 😛

[Nude]
2014-05-25 10:47
#2

NAY, svarar Sylvester! Här har vi en "ömtålig" herre. Visst går han ut i regn, men väldigt ogärna. T.o.m. den minsta vattenpöl går han runt och han skulle aldrig få för sig att päckelrulla.

Intehärutandär
2014-05-26 11:39
#3

Spike vänder i dörren vi regn. :) Smuts har vi inte erfarit ännu. Andskit däremot, det är mums att gnida huvudet emot. :/

Roxie
2014-05-28 19:59
#4

Haha!

Indy gillar inte regn till en början. Hon går som en vattenrädd katt, tar stora steg och skakar på tassarna. Men när hon väl blivit blöt är det fullt ös :P Bada gillar hon också. Men hon är för övrigt inte särskilt skitig av sig.

// Sofia

Cahira
2014-05-29 04:16
#5

Jag har lyckats få tag på rasens lortigaste exemplar med andra ord. 😂

Idag rullade han i:
Hästbajs
Torr kobajs
hovrester sen hovvårdaren var här
valnötter från i höstas (mjuka och gosiga)
veckogammal solrutten efterbörd
gräs
katt-torrfoder som blivit spilld
…och det på två timmar.

Och rejsade igenom lera. Han var brungulgrönsvart hela han!

Å andra sidan så sov han fyra timmar efter badet. *S*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-05-30 21:18
#6

Max hatar vatten och smuts 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
[Nude]
2014-05-31 08:40
#7

#5 Det låter lite charmigt, men är kanske inte lika charmigt IRL. Han har ju alla dessa möjligheter att upprepa alla dagar, så det blir mycket badande kan jag förstå. Inget ont som inte har något gott med sig - badandet kanske bara är bra för din allergi.

Cahira
2014-06-01 03:24
#8

Åh det har jag glömt säga! Sedan han klipptes ned och torrheten i huden fixades så har jag inte känt någon som helst allergi längre. :) Inte ens mot de andra två hanarna som jag också kände av, eller katterna som samma där jag kände av under samma period. 

Vet inte om jag blev mer resistent eller om mjället gjorde mig känsligare men jag känner ingen allergi längre. Och jag har nu två katter inomhus sen några veckor tillbaka utan problem. :) 

Jodå det är charmigt med en lortgris, trots att han behöver bad ofta. Men jag har turen att bo med en karl som är van vid en annan lortgris som behövde badas så gott som dagligen så han gör det gärna när jag har en dålig dag. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
2014-06-03 15:52
#9

#8 👍

-Cissi-
2014-06-03 20:31
#10

#8 Men gud så bra! 👍

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Cahira
2014-06-05 03:02
#11

#9 #10 Ja ibland löser sig saker på helt rätt sätt. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: