Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 759 ggr
[Nude]
2014-05-23 20:05

Tagen av värmen!

Jag märker att Sylvester är lite tagen av värmen och det förvånar mig. Det är nämligen inget jag har märkt av tidigare somrar. Pga. detta lägger jag nu lunchpromenaden i det lilla skogsområde som finns rätt nära oss. Där är det nästan bara svalkande skugga!

**Reagerar era hundar i värme?
**

**Hur hanterar ni det? Kortar ni eller senarelägger ni promenaderna eller använder ni skuggiga promenadstråk?
**

Annons:
Fridaaaa
2014-05-23 20:09
#1

Reagerar era hundar i värme?
Ja, Roxy blir trött snabbare på dagarna nu, märks på promenader med

Hur hanterar ni det? Kortar ni eller senarelägger ni promenaderna eller använder ni skuggiga promenadstråk?
Lite olika. Oftast nu blir det när det är lite svalare eller om vi går ner till vattnet och tillbaka, så får hundarna bli lite nerblötta nere vid vattnet :P
Eller i skogen är det ganska svalt med

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tjeja
2014-05-23 20:10
#2

Bor själv med skogen runt husknuten så jag har knappt tänkt på saken.. vi går alltid i skogen på promenaderna. och ja.. det är väldigt skönt när det är varmt.

Nu har jag visserligen inte hand om någon CCD utan dvärgpudlar, men de tycker också att det är jobbigt i solen när det blir för varmt. Men så gillar dem vatten också förstås..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Trollbjörken]
2014-05-23 22:11
#3

Min nakenskrutt märks det på att hon börjar flåsa, vilket hon aldrig gör annars, och att hon blir slöare. Min blandishane som är sju år, svart, och tjock päls ligger bara under trappen på klinkersplattorna och vill inte gärna gå därifrån. de dricker pyttelite vatten också så försöker ge dem gurka, isbitar, frusna ben och glass så de får i sig något iallafall

Cahira
2014-05-25 03:47
#4

Reagerar era hundar i värme?
inte ett dugg

Hur hanterar ni det? Kortar ni eller senarelägger ni promenaderna eller använder ni skuggiga promenadstråk?
Påminner honom att vila ibland, sitta i skuggan ett tag, dricka ofta och så vidare.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Ellenme]
2014-05-25 07:35
#5

**Reagerar era hundar i värme?
*Både ja och nej. Molly älskar att vara ute i värmen och får sina glädjerus då och då.. men hon kan börja flåsa vid längre promenader om det är stekande sol, såklart (över en timmes promenad dvs). Sen chillar hon mer inne nu när värmen kom, men vet inte om det är pga värmen eller om det är löp på g.*Hur hanterar ni det? Kortar ni eller senarelägger ni promenaderna eller använder ni skuggiga promenadstråk?
**En timmes promenad i solen går bra, försöker dock ta en längre promenad på e.m.

MaaariaS
2014-06-09 22:15
#6

Max klarar värmen bra, men flämtar vid längre promenad i solen.

Jag kortar inte ner promenaderna men försöker gå i skuggan om det går.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Erika89
2014-06-12 11:55
#7

Min nakna reagerar inte speciellt på värmen, men min puff mår jättedåligt direkt det är över 20 grader.

Så hos mig blir det inga promenader mitt på dagen, utan bara snabbkissningar. Och så blir det långisar på morgonen och på kvällen.

Upp till toppen
Annons: