Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 920 ggr
[Nude]
5/14/14, 8:12 AM

CCD som badhund!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**1. Vad tycker din CCD om att badas?

2. Hur ofta badar/duschar du din hund?

3. Tycker din hund om att bada i hav eller sjö?**

4. Vad tycker din hund om vatten rent generellt (inte regn)?

Annons:
Intehärutandär
5/14/14, 11:26 AM
#1

1. Vad tycker Din CCD om att badas?

Inte alls, han tar gärna ett skutt ur karet om jag inte håller ögonen öppna. Älskar då jag tar fram blåsen däremot. Ställer sig på bakbenen då jag blåser mitt hår, för han vill ha varmluft på heeela magen.

2. Hur ofta badar/duschar Du Din hund?

1 gång i veckan ungefär. Magen oftare.

3. Tycker Din hund om att bada i hav eller sjö?

Vet ej. Finns ingen badsjö nära, i sommar får vi se.

4. Vad tycker Din hund om vatten rent generellt (inte regn)?

Inte alls, han kan gå ut i dugg och kissa, men vid spöregn stannar han i dörren.

FjantYoda
5/14/14, 1:30 PM
#2

1. Vad tycker din CCD om att badas?
Helst inte, men står snällt stilla 

2. Hur ofta badar/duschar du din hund?
Vid behov, försöker göra det 1 gång/vecka men ibland oftare och ibland mer sällan

3. Tycker din hund om att bada i hav eller sjö?
Njaaaa.. har fått han att gå ut en bit, men då vattnet började snudda magen så vände han och gick till stranden igen!

4. Vad tycker din hund om vatten rent generellt (inte regn)?

Inge vidare! Om vi cyklar så kan han springa igenom en vattenpöl men utöver det så håller han sig ifrån!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Fridaaaa
5/14/14, 2:25 PM
#3

1. Vad tycker din CCD om att badas?
Hon är inte så förtjust i att badas men går lättare och lättare hela tiden. Men hon är inte glad ;)

**2. Hur ofta badar/duschar du din hund?
**Varannan/tredje vecka behövs. Märks på pälsen samt lättare att få tovor annars trots regelbunden kamning.

3. Tycker din hund om att bada i hav eller sjö?
Bara testat en gång, inte varit tillräckligt varm än ;)

**4. Vad tycker din hund om vatten rent generellt (inte regn)?
**Nja sådär ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ellenme]
5/14/14, 2:58 PM
#4

**1. Vad tycker din CCD om att badas?
*Hon strävar inte emot men det är ingen favoritsyssla heller.*

2. Hur ofta badar/duschar du din hund?
En gång i veckan eller varannan vecka.

3. Tycker din hund om att bada i hav eller sjö?**
Hatar det.

**4. Vad tycker din hund om vatten rent generellt (inte regn)?
**Det är la' gott att dricka.

[Nude]
5/14/14, 4:43 PM
#5

1. Vad tycker din CCD om att badas?
Han är inte speciellt förtjust, men han låter det ske. Visst skulle han smita om han fick en chans, så det får han inte. Jag mutar honom istället med lite gott hundgodis under tiden.
**
2. Hur ofta badar/duschar du din hund?
På vintern varannan/var tredje vecka.** På sommaren var 7:e-10:e dag.  Mage och tassar duschas varje dag om det skulle behövas.

3. Tycker din hund om att bada i hav eller sjö?
Han tycker inte om att gå närmare strandkanten är 2-3 m. Han håller sig liksom på behörigt avstånd.

**4. Vad tycker din hund om vatten rent generellt (inte regn)?
**Han är inte förtjust i vatten. Skulle han gå igenom en vattenpöl, så är det av misstag och ingenting annat.

MaaariaS
5/14/14, 9:30 PM
#6

1 Vad tycker din ccd om att badas?

Han gillar det inte alls,men står rätt still så man kan hålla på ändå.

Hur ofta badar/duschar du din hund?

På vintern ca var tredje vecka,på sommaren varannan vecka.

3 Tycker din hund om att bada i hav eller sjö?

Han hatar det!!

4 Vad gillar din hund om vatten rent generellt(inte regn)?

Han går helst inte i vattenpölar och brukar preja ut mej så jag får gå i dom.Han gillar inte ens att dricka vatten  tyvärr 😕Så jag får lura i honom vatten varje dag.☔️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Cahira
5/14/14, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

1. Vad tycker din CCD om att badas?
Han gillar det inte men han tolererar det tack och lov. Han tror dock vi är klara efter schamponeringen och ser alltid så oglad ut när han inser att han ska balsameras med. 

**2. Hur ofta badar/duschar du din hund?
**Eftersom vi har så hårt vatten här så badar jag honom mycket mer sällan nu då det hårda vattnet torkar ut hans hud ännu mer. Jag vet inte helt hur ofta det blir men varannan var tredje vecka kanske. Oftare när han rullat sig i nåt äckligt eller rejsat i kobajs. 

**3. Tycker din hund om att bada i hav eller sjö?
**Inte testat ännu, får se när det blir varmare om han följer med uttern Apache eller stannar på land med Ixxi eller doppar fötterna med Digger. :)

**4. Vad tycker din hund om vatten rent generellt (inte regn)?
**Han är helt oberörd av vattenpölar m.m., Han springer bara rakt igenom dom. Han är inte berörd av regn heller, än så länge.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
5/16/14, 5:04 PM
#8

Av sju svar har inte någon av oss en direkt badglad vovve. Jag ställde även frågan inne på Chinese Crested Gruppen på FB. Där var det mer blandat. En del CCD älskade att hoppa i plurret, men siffrorna blev inte bättre än 2 fiskar och 5 badkrukor i alla fall. Jag drar, av detta förvisso minimala underlag, slutsatsen att våra hundar i regel inte är några vattenhundar precis! 😎

Ta som avslutning gärna en titt på den här alldeles underbara YouTube-filmen om en CCD Hairless som utan fruktan kastar sig i vattnet gång på gång för att rädda både plastankor och gummistänger. 🤪

Upp till toppen
Annons: