Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 1143 ggr
dundeer
5/9/14, 3:08 PM

För utställning?

Jaa vilken variant går egentligen bäst på utställning? Jag ska bli delägare på en valp till hösten och tanken är då att han ska ställas! Vi har dock inte bestämt om vi vill ha en naken eller puff, jg har fått för mig att de är dom nakna som går bättre men jag vet inte? Skulle man ha en naken, ska man välja så hög hårighet som möjligt för att få den fina manen och behåring?

Annons:
-Cissi-
5/9/14, 4:57 PM
#1

Tror att puffar och nakna går i olika klasser så där kan du ju välja om du vill ha puff eller naken.

Dom nakna med tjockast crest brukar väl i regel gå bättre för på utställningar.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Tiara05]
5/9/14, 5:47 PM
#2

Vet inte om det gäller nu förtiden längre men förr vet jag att alla nakna gick före de pälsade när de blev dömda på utställningar. Angående cresten på den nakna vid utställningar så gillar alla dommare olika, vissa gillar de med mkt crest och andra gillar de som har mindre.

Bjallstal
5/9/14, 8:16 PM
#3

Numer går dem tillsammans, det ställs fler nakna än puffar, men tror inte det är någon skillnad på hur bra dem går. Min uppfödare har flera puffar som är internationella Champions, precis som några av hennes nakna :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

-Cissi-
5/9/14, 8:21 PM
#4

#3 Hur kommer det sej att dom går tillsamans? :) Vad har du för uppfödare?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Bjallstal
5/9/14, 8:26 PM
#5

Proud pony i Laholm. Är ju samma ras, så tror helt enkelt det är därför. De föds i samma kullar och ska ha samma kroppsbyggnad. Finns ju fördelar och nackdelar med båda varianterna, så det jämnar ju ut sig.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

-Cissi-
5/9/14, 8:33 PM
#6

Okej. :) Ah! Deras sida har jag varit på mycket :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
dundeer
5/12/14, 5:17 PM
#7

Hmm intressant! 
Ja vi får väl helt enkelt se va de kommer för pluttar i kullen då! :) 
Tack för svaren! :D

-Cissi-
5/12/14, 6:56 PM
#8

#7 Ta den valpen som ni gillar bäst och som kan passa att ställa ut :) Har du lagt intresse i nån kull? isf vilken uppfödare? :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

dundeer
5/12/14, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 Jamen precis, Funkar inte personkemin så funkar ju inte hunden så de går ju självklart först! :) 

Det är mammas kusin som ska ta en kull på Sina vovvar, Trygga och stabila individer. Därifrån tänkte vi spara en :) 

Gou's I walk the line Och Crestnspots Chance of my life.

-Cissi-
5/13/14, 7:17 AM
#10

Kul :) Du får gärna uppdatera med bilder sen :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

dundeer
5/13/14, 12:50 PM
#11

Javissst! Om vi nu tar valpar, det är ju inte säkert än, bara någonting vi funderar på :)

[Nude]
5/14/14, 8:20 AM
#12

#9 ❤️

dundeer
5/14/14, 5:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Tänkta Pappa Gizmo

Annons:
dundeer
5/14/14, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Gizmo i ett lite yngre stadium (1 år)

dundeer
5/14/14, 5:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Och ett ÄNNU Yngre stadium! :D <3

dundeer
7/14/14, 3:09 PM
#16

NU ÄR DOM HÄR! :D 
Har gjort en egen tråd med bilder !^^

Upp till toppen
Annons: