CCD-SNACK, övrigt

Elefantfärgad

2014-05-02 00:22 #0 av: Cahira

Obs, engelska. http://retrieverman.net/2009/11/25/chinese-crested-dog-from-191/

"The skin always feels cold [Not true, hairless dogs were used as "electric blankets" because so much heat escapes their naked bodies] and is of the color of the hide of an elephant. Some are mottled with flesh colored patches, and sometimes the skin is of a pink color with grizzle patches."

Jag misstänker att det som är inom [ ] är ett tillägg av personen som fixat sidan. Jag fetade det jag reagerade på. Elefantfärg = blå?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2014-05-02 15:54 #1 av: FjantYoda

Tja, nån har kommenterat att Yoda har samma färg som en elefant, vad hans färg egentligen räknas som har jag dock ingen aning om :) 

Anmäl
2014-05-04 08:29 #2 av: [Nude]

Jag tycker att det låter lite kul, om än både vansinnigt och långsökt.
Så vad har då elefanten för färg? 118100 Svar på allt! Skämtar

"En elefant har en grå färg som även kan kallas för granit. Dock kan elefanten se brun ut, då beror det på att den har tagit ett svalkande dopp i lerhålet."

Häromdagen mötte jag en machosnubbe med matchande hund som sa  liten råtta om min hund. Efteråt försökte jag hitta likheten - det enda jag såg var färgen. Råttfärgad! Ledsen

Råttfärgad, elefantfärgad.... jag väljer granitgrå! HjärtaSkrattar

Anmäl
2014-05-04 08:43 #3 av: Cahira

#2 Jag kallar Frodo för räserråtta ibland. Förlägen 

Granit vore lite häftig färgbeskrivning i registreringar egentligen. "Chinese crested, granit med vita tecken"
"Chinese crested, granit spotted" Lipar

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.