Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 1041 ggr
Cahira
2014-04-29 02:46

Det ultimata mentalitetstestet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni kanske hört så har USA ett riktigt skräpväder just nu. Här i Minnesota har vi inga tornadovarningar ännu men grannstaterna har. Det har åskat av och till och stormat/regnat non stop i 2 dygn. Under första stöten så haglade det också. Ixxi, Apache och Digger var rädda. Frodo 6½ månad lägger sig i fönstret där regnet och haglet smattrar och tittar ut på åskan. 😎

Inatt slog åskan ned inte långt ifrån huset. Och när åskan slår ned här så är det inte bara en smäll. Det är en explosion och ett litet jordskalv efteråt. Jag trodde jag skulle hoppa ur skinnet och hade panikångest efteråt och Ixxi (som nu har blivit avtrubbad på åskan och är inte längre åskrädd, woho!) och Frodo tittade bara åt det hållet, suckade och somnade om. 

Summan av kardemumman, jag har en galet stabil valp! ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Ellenme]
2014-04-29 06:35
#1

Vill uppleva det vädret, haha! Tycker det är så mysigt med as mycket regn och åska, fast jag är feg för den! Men här har vi ju bara väldigt lite och typ bara en halv dag sedan blir det uppehåll 🙂

Och ja, modig och stabil valp! Hoppas det håller i sig! 🙂

Cahira
2014-04-29 07:00
#2

#1 Jag brukade tycka om åska och oväder men här är den så äckligt obehaglig. Vi hade tre åskställen samtidigt i början när jag kom hit och det dundrade som aldrig förr, kändes som att jag var i en krigszon. Huu, det var verkligen mer än mitt psyke klarar av. 

Hoppas jag med! :) Men inget berör honom, skott osv så känns lovande. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Ellenme]
2014-04-29 07:01
#3

#2 Skulle nog tycka detsamma om jag väl var i din sits liksom 😛 Låter dock mysigt, haha

[Nude]
2014-04-29 08:15
#4

Ett sådant lugn kan knappast växa bort. Du har verkligen en mentalt stabil hund. GRATTIS, Cahira!

Det där med ovädret låter förstås inte speciellt kul. Hur rastar man sina hundar om man inte bor på en gård som du gör? Det blir att få hunden att snabbkissa och bajsa ännu snabbare med fara för bådas liv. Flygande takpannor och annat skräp kan göra mycket stor skada. Tur att tornadosarna inte går över dina nejder.

Jag hoppas du har möjlighet att vara inomhus så mycket som möjligt i alla fall.

Cahira
2014-04-29 08:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Tack! 😃

Jadu, vi väntar på andningarna mellan stormarna, släpper ut hundarna och snabbt in igen just nu. Jag har inte upplevt någon tornado än så länge (peppar peppar) men vindarna kan bli extremt intensiva ändå under dessa stormar. 

Jag tycker mest synd om kalvarna. Lite OT men usch sånt oväder. :( 

En sak till en annan så som ni vet så har USA helt andra regler. Jag har nämnt innan att Frodo är oreggad. Han köptes under pet contract och nu när vi uppfyllt vår del av kontraktet och kastrerat honom så fick vi äntligen hem registreringspapper. Vi får betala för registreringen (och välja stamtavlenamn, coolt!) och sedan kan jag tävla med honom om jag vill!

Och eftersom jag inte kan tävla med min grävlingräv så har jag plötsligt tid att lägga den nån annanstans så jag ska se om Frodo har intresse för agility! :) 

Så om jag har tur blir Frodo min tävlingsstjärna istället! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
2014-04-29 12:49
#6

#4 Wow… så häftigt! Jag förmodar att vi får höra om den fortsättningen när den följer. :)

Annons:
Cahira
2014-04-29 13:17
#7

#6 Självklart! 👍 Får se vad han tycker om det hela först, och hur han utvecklas, om han har friska leder etc men är kul att utforska det hela! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-04-29 17:04
#8

#7 Kineser brukar vara bra på sånt, så det kommer nog gå toppen bra🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-04-30 01:06
#9

#8 Ja jag tror det! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: