Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 1662 ggr
[Trollbjörken]
2014-04-25 19:46

Dåligt bemötande på apotek

Va idag inne på ett apotek och skulle köpa solskyddkräm till min tik.
Letade en stund bland hyllorna men hittade det inte så jag gick till kassan och fråga en ung tjej var de hade solskydd. Hon frågade då vilken sort jag ville ha och om jag skulle ha den i ansiktet eller nån annanstans. Jag sa att jag skulle ha det till min nakenhund så hon inte brände sig, och fick då en blick tillbaka som antagligen undrade ifall jag va sjuk i huvudet. Hon fråga om jag va säker på att min HUND verkligen skulle ha kräm, eller om det va ett paraply jag menade….Förklarade att nej, hon skulle ha kräm, vi smörjer henne så som jag smörjer mig själv, barn eller liknande. Hon sa då att hon inte visste ifall det fungerade på hundar, så jag svara att om hon bara visade mig hyllan så kunde jag själv leta upp en oparfymerad sort, men då snäste hon tillbaka att hon inte tänkte visa det, för hon visste ju inte om det fungerade på hundar, och att hon inte tänkte stödja sånt utan jag fick gå och prata med någon annan! Jag svarade då att jag va inte den enda som använde solskydd, det är jättevanligt bland nakenhundar och jag vet vad jag pysslar med, Men nej, hon hänvisade till ett annat ställe, så utan att få se hyllan med produkter vandrade jag vidare, något grinig. Fick sååååå mycket bättre hjälp på ett apotek 4 mil bort!

Någon mer som blivit illa bemött när ni ska handla nått till de nakna?

Annons:
[dynamitella]
2014-04-25 19:50
#1

Jag fick samma respons var jag än försökte få tag i nejlikolja. Det används för att humant avliva fiskar eller söva dem inför eventuell operation.  
När de frågade vad jag skulle ha det till svarade jag till sist "Hemmagjorda värmeljus :)" då jag blev dumförklarad varenda gång jag sa sanningen.

viktoria91
2014-04-25 19:57
#2

#1 Menar du söva fiskar eller hundar innan operation? XD

[Ellenme]
2014-04-25 20:07
#3

Jag har haft den turen att inte ha blivit illa bemött på det sättet.

För att undvika bli bemött så igen TS så undvik att säga vad du har för hund 😛 Tragiskt att det ska vara så men man får nog välja på att bli irriterad på människor dömande åsikter eller lämna en butik utan irritationer i ryggsäcken så att säga 🙂

[Nude]
2014-04-25 22:06
#4

Jag har mött oförstånd och förvåning, men aldrig oförskämdheter. Vad tror du om att kontakta föreståndaren för apoteket med ett telefonsamtal och beskriva hur du som kund upplevde det som hände. Slå en signal.

Inte för att det förbättrar det bemötande du fick, utan mer för att informera. Be föreståndaren prata med personalen om nakenhundar och solcreme, så att andra kunder förhoppningsvis inte får samma bemötande.

Jag hoppas du blir nöjd med den solcreme du hittade på det andra apoteket, men att behöva köra fyra mil för att få hjälp är bedrövligt.

Bjallstal
2014-04-25 22:31
#5

Folk är dumma i huvudet helt enkelt. Men då vet man i alla fall vart man inte kommer gå fler gånger.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[dynamitella]
2014-04-27 14:14
#6

#2

Jag menar fiskar och skrev fiskar (?). Det går bara att söva/avliva djur som andas vatten då det är i flytande form.

Annons:
Dexterr
2014-04-28 13:39
#7

Jodå jag har allt blivit dåligt bemött. Även i djuraffärer, jag är dock sån som säger vad jag tycker och blir jag dåligt bemött så säger jag ifrån rejält o de får höra ett o annat av mig :)

Men det händer även på promenader. Folk verkar inte gilla nakenhundar och när jag hade rakat ner Dexter och sparat hans fina långa tjocka crest. Så kommer ett gäng killar där han som börjar prata är flintskallig, han säger då "Vilken ful hund, han har ju inget hår" och så skratta han o hans kompisar. Och eftersom han var flintskallig så var jag tvungen att säga "han har ju iallafall mer hår på huvudet än vad du har". De vände bara o gick haha =). 

Man måste lära sig att inte bry sig helt enkelt. De som inte äger en nakenhund eller har inte intresset för dom vet ingenting om dom. Så de talar alltid i ren okunskap, även fast de tror att de kan allt om alla hundar.

Upp till toppen
Annons: