Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 2081 ggr
[Trollbjörken]
4/23/14, 5:46 PM

Tips på trimmer!

Har tre olika trimmrar här hemma, en billigare variant, en liten för ansiktet från djuraffär och en gammal oster. idag när jag raka min nakentik (HÅRIG nakentik…) så la alla tre av! Vad är oddsen för det? 🤔 så nu är jag ute efter en ny, tanken är att jag ska spara ihop och köpa en riktig modell som håller ett par år.

Någon som har tips på en bra modell? Vill inte att den ska vara för klumpig (ostern är jätteklumpig och vibrerar mycket vilket gör min hund rädd och jag får ont i händerna)  Ska även funka i ansiktet där hon får mest hår.

Så släng in tips på bra smidiga trimmrar! :) (Jag använder inte heller hyvel elr liknande, så det vore bra om den raka bort så mycket som möjligt 🙂)

Annons:
[Nude]
4/23/14, 9:23 PM
#1

Den här frågan har nyligen diskuterats, men jag hittar tyvärr inte tråden. Jag ska göra vad jag kan för att få fram informationen till dig.

[Nude]
4/24/14, 5:33 PM
#2

"Andis är den bästa faktiskt. Lättare och tystare än Oster och kräver mindre underhåll än Oster. Bättre och hållbarare än Mosern." ~ vovve.net

Det är en djungel med olika trimmers. Tyvärr hittade jag inget "bäst i text". Det har varit lättare då.  Du kanske kan börja kolla utifrån  citatet i alla fall.

Själv använder jag sonens avlagda hårtrimmer (Philips) till skinkorna på hunden. Till kinderna vill jag ha ett smalt skär och då köpte jag en "Babyliss for men" för ca 150 spänn. (Morrhåren rör jag inte.) Skären ligger på 4 respektive 3 cm bredd. Dessa två funkar på min hund som har nakengrad 3, men sånt beror väl också  på vad man har för avsikt med sin trimning.

Lycka till.

Cahira
4/29/14, 3:08 AM
#3

http://www.parma.se/klippmaskiner_hundar/moser/moser_max_45_17/

ÄLSKAR den, den är tystgående, gör ett snyggt jobb och blir inte lika varm som andra trimrar. Värt varenda öre!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
4/29/14, 8:17 AM
#4

#3 Mitt citat om trimmer kommer ifrån det forum du häckade mycket på förr. Du hade lagt in länkar och bilder på dina hundar före och efter, så jag förstod att du har stor erfarenhet av trimmers. Schysst att du kom in och svarade. ❤️

Cahira
4/29/14, 8:31 AM
#5

#4 Oj, jag har varit i djungeln ett bra tag. Många älskar Andis och den är ganska tystgående samt liten och lätt i handen. Men sen jag fick min Moser Max 45 så tipsar jag den överallt! Den är verkligen värd guld! 

Jag har köpt många billiga för jag hade inte råd med dyrare och nästan ingen överlevde ett år ens. Så det lönar sig massivt att kosta på!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: